آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

تلفات جنگ افغانستان در سال ۲۰۱۸ بیشتر از سوریه خواهد بود

در سال ۲۰۱۸ میلادی، درگیری‌ها در افغانستان می تواند در مقایسه با حنگ در سوریه مرگ‌بارتر باشد.


در سال ۲۰۱۸ میلادی، درگیری‌ها در افغانستان می تواند در مقایسه با حنگ در سوریه مرگ‌بارتر باشد.
علی رغم خشونت ها در افغانستان که به نظر می رسد خیلی کم در رسانه ها بازتاب می یابد، پس از ۱۷ سال حضور نیروهای امریکایی، درگیری های این کشور می تواند از لحاظ آمار بلند تلفات یکی از کشنده ترین جنگ ها در سال جاری باشد.
بر اساس ارقام برنامه داده های درگیری ها (UCDP)، تعداد کل مرگ ومیر ناشی از درگیری ها در افغانستان به طور قابل توجهی سال به سال – از سال ۲۰۱۳ تا کنون – افزایش یافته و در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۱۹ هزار تن ثبت شده است.
«جانی ولش» کارشناس افغانستان در موسسۀ صلح ایالات متحده در مصاحبه ای با (AFP) گفته است: «افزایش تلفات در افغانستان و احتمال بالقوه ختم جنگ در سوریه نقش مهمی در تعویض جای این کشورها دارد.»
وی افزوده است: «در افغانستان، هر سال نسبت به سال گذشته خشن تر شده و این به طور پیوسته رو به بدتر شدن است.»
«گرایم اسمیت» مشاور گروه بین المللی بحران نیز گفته است:« جنگ افغانستان در مسیری قرار دارد که به بیش از ۲۰ هزار تن در نبرد – به شمول افراد ملکی و جنگجویان – تلفات وارد خواهد کرد.»
او افزوده است:« این ارقام ممکن است نسبت به هر جنگی در جهان افرایش یابد، حتی نسبت به آمار جنگ سوریه.»
بر اساس گزارش یوناما، در شش ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی نزدیک به ۱ هزار و ۷۰۰ فرد ملکی جان خود را از دست داده است.
به نقل از یورو نیوز، آمار تلفات نیروهای امنیتی افغانستان پس از این که واشنگتن سال گذشته تقاضای کابل را پذیرفت تا معلومات را دسته بندی کند، در دسترس نبود.
خروج ناتو از این کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی و ظهور گروه خود خوانده داعش هم در همین سال، دو دلیل برای افزایش تعداد مرگ ومیر در ازقام UCDP است.
در سال ۲۰۱۸، انتخابات پارلمانی با تأخیر طولانی مدت که برای ماه اکتوبر برنامه ریزی شده، باعث خشونت بیشتر شده است؛ چنانچه دولت تلاش می کند طالبان را وارد یک آتش بس و مذاکرات صلح کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا