آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

تمدید روند ثبت نام تا یک ماه از سوی کمیسیون انتخابات

به دنبال نگرانی‏‌ها از عدم حضور پررنگ مردم در مراکز ثبت نام رای دهندگان، کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که به منظور اشتراک مردم در روند ثبت نام رای دهندگان، این روند ۳ تا ۴ هفته در شهرها تمدید خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان کمیسیون انتخابات و رییس اداره توزیع شناسنامه به منظور ارایه معلومات در مورد روند ثبت نام رای دهندگان و روند توزیع شناسنامه روز گذشته در مجلس سنا استجواب شدند.
سناتوران اشتراک مردم را در روند ثبت نام اندک خوانده و خواستار تمدید زمان این روند شدند.
رفیع‌الله بیدار یک عضو کمیسیون انتخابات نیز گفت:« روند ثبت نام رای دهندگان امکان دارد ۳ تا هفته در شهرها تمدید گردد ولی هنوز این مسئله دقیق نشده است.»
پیش از این، کمیسیون انتخابات زمان ثبت نام رای دهندگان را در شهرها حدود یک ماه اعلام کرده است؛ اما اعضای شورای ملی به ویژه سناتورها می‌گویند که این زمان برای ثبت نام رای دهندگان اندک است.
آقای بیدار گفت که کمیسیون آگاهی عامه روند ثبت نام را در شهرها بسیار ضعیف آغاز کرد و به همین دلیل مردم کمتر در این روند سهم گرفته‌اند؛ اما هم‌اکنون هم روند آگاهی دهی تقویت شده و هم اشتراک مردم در روند ثبت نام افزایش یافته است.
آقای بیدار گفت که رییس جمهور از طریق ارگان‌های محلی به والی‌ها، فرماندهان پولیس و فرماندهان زون‌ها هشدار داد است در صورتی‌که در روند انتخابات دخالت کنند، برکنار خواهند شد.
این در حالی است که سناتورها روند ثبت نام رای دهندگان با استفاده از شناسنامه‌های ورقی را زمینه‌ساز تقلب گسترده در انتخابات خواندند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا