آخرین اخبارجهانسیاست

تهران تخلیه سفارتش را در ترکیه به دلیل هشدارهای امنیتی رد کرد

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر تخلیه سفارتش را در انقره به دلیل آنچه که هشدارهای حمله تروریستی خوانده شده است، رد کرد.


وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر تخلیه سفارتش را در انقره به دلیل آنچه که هشدارهای حمله تروریستی خوانده شده است، رد کرد.
به نقل از یورونیوز، در حالی که رسانه‌های ترک روز دوشنبه ( ۲۳ میزان) خبر از «بمب‌گذاری» یا «حمله انتحاری» به سفارت ایران در ترکیه منتشر کردند، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران این خبر را تکذیب کرد.
آقای قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگاران در این خصوص گفت:« چنین خبر و ادعایی کذب محض است و پرسونل سفارت ما در سلامت و امنیت کامل در محل کار خود حضور دارند‌ و مشغول کار روزانه خود هستند.»
این در حالی است که پیشتر رسانه‌های مختلف ترکیه خبرهایی چون «حمله انتحاری» به سفارت ایران، «تخلیه» سفارت و «تهدید به بمب‌گذاری» در نمایندگی دیپلماتیک ایران در انقره، پایتخت ترکیه خبر داده بودند.
ساعاتی پیش از سخنرانی آقای قاسمی در تهران، روزنامه ترکی «سوزجو» خبر هشدار امنیتی به سفارت ایران را در انقره گزارش داده و افزوده بود، نیروهای امنیتی ترکیه بعد از دریافت هشدارهایی درباره احتمال حمله به سفارت ایران در انقره سفیر را خارج و خیابان منتهی به سفارت ایران را مسدود کرده‌اند.
دیپلمات ایرانی: حمله‌ای نبوده، اما مأموران خیابان‌های اطراف را بسته‌اند
از سوی دیگر، پایگاه خبری تسنیم در ایران متن گفت‌وگوی کوتاهی با یکی از دیپلمات‌های ایرانی در سفارت این کشور در انقره را منتشر کرد که می‌گوید، خیابان‌های اطراف این سفارت‌خانه در کنترول نیروهای پولیس ترکیه است.
این مسئول دیپلماتیک به مانند سخنگوی وزارت خارجه خبر حمله یا هشدار حمله به سفارت ایران را تکذیب کرده اما با این حال گفته است که نیروهای پولیس ترکیه در بیرون سفارت «تدابیر امنیتی» ایجاد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا