آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

رییس اجرایی در نیویارک:

ثبات پایدار در افغانستان نیازمند اقدامات عملی فراتر از وعده های میان تهی است

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که در «اجلاس صلح نلسون ماندلا» در سازمان ملل متحد صحبت می کرد، گفت: ما باید وعده های میان تهی درقبال مبارزه با تروریزم را به تغییر سیاست‌ها و اصلاحات تبدیل سازیم.


داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که در «اجلاس صلح نلسون ماندلا» در سازمان ملل متحد صحبت می کرد، گفت: ما باید وعده های میان تهی درقبال مبارزه با تروریزم را به تغییر سیاست‌ها و اصلاحات تبدیل سازیم.
رییس اجرایی گفت: ما مسئولیت اخلاقی و قانونی برای حمایت و پشتیبانی از صلح داریم که فرصت دیگری برای بازنگری تعهد مشترک ما برای صلح، جلوگیری از جنگ، تلاش برای آشتی، جلوگیری از تبعیض و حمایت و تشویق حقوق بشر است.
وی بیان داشت، سوگمندانه شاهد درد و رنج و بی‌عدالتی ملیون‌ها انسان در روی زمین هستیم که از خشونت‌های بی‌رحمانه و کور ناشی از دهشت‌افگنی، بی‌عدالتی، نابرابری و سوء استفاده رنج می‌برند.
رییس اجرایی افزود: من اینجا و امروز از مردم، کشور و جامعه‌ای نمایندگی می‌کنم که در چهل سال گذشته شاهد درگیری، مداخلات بیرونی و رنج فراوانی بوده که به رغم اراده و خواست ما از بیرون بر مردم ما تحمیل گردیده است.
او اظهار داشت، اکثریت مطلق قضایا و موضوعاتی که در این اجلاس به بحث گرفته می‌شود و مورد توجه شما قرار دارد افغانستان و سه نسل این کشور شاهد آن بوده و از این معضلات رنج می‌برند.
آقای عبدالله عبدالله تاکید کرد: برای من و مردمم توجه به مفاهیمی چون آشتی ملی و دست یافتن به صلح جامع، عادلانه و پایدار و پاسداری و تقویت حقوق بشر بنیادی و حیاتی است.
رییس اجرایی از جهان خواست که تجدید تعهد ما نیازمند اقدامات عملی فراتر از وعده‌های میان تهی است.
وی علاوه کرد ما باید این تعهدات را به تعامل‌های معطوف به نتایج، گفت وگوها، مذاکرات، استراتژی، تغییر سیاست‌ها و اصلاحاتی مبدل نماییم که به نتایج دوامدار و راه‌حل‌های معقول منتهی گردد.
رییس اجرایی گفت:« پیام ما روشن است ما از کشور و زندگی مردم خود و حقوق آنان در روشنایی نظم استوار برقانون اساسی دفاع می‌کنیم، اما در عین حال آماده هستیم با مخالفان آشتی پذیر مسلحی که خشونت و دهشت‌افگنی را کنار بگذارند و تعهد خود را به افغانستان متحد، دمکراتیک، صلحجو و از نگاه اقتصادی مرفه اعلان نمایند، مذاکره و صلح می‌نماییم.»
عبدالله عبدالله بیان داشت:« مابه این باوریم که از مبارزات و فعالیت‌های بین‌المللی و شخصیت‌هایی چون نلسون ماندلا متأثر است و باور داریم که این بخشی از میراث این نهاد و تعهد و مسئولیت تمام کشورهای جهان است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا