آخرین اخباراسلایدشوجهان

رهبر کاتولیک‌های جهان:

جدایی والدین و فرزندان مهاجرین از سوی ترامپ، غیر اخلاقی است


مقامات ارشد حکومت دونالد ترامپ پیشتر اعلام کرده بودند که جدایی فرزندان از والدین آن‌ها به عنوان یک نیروی بازدارنده در برابر ورود مهاجران غیرقانونی عمل خواهد کرد.
اما پاپ فرانسیس رهبر کتولیک‌های جهان در خصوص این اقدام رییس جمهور امریکا واکنش تند نشان داد و این تصمیم را غیر اخلاقی عنوان کرد.
در پی شدت گرفتن انتقادهای داخلی و خارجی رییس جمهور امریکا، در سیاست جنجالی خود مبنی بر جدا کردن مهاجران غیر مجاز از فرزندان آن‌ها تجدید نظر کرده است.
بنا بر دستورالعمل جدید آقای ترامپ، مهاجران غیرقانونی و فرزندان زیر ۱۸ سال آن‌ها باید با همدیگر در گذرگاه‌های مرزی توقیف بشوند؛ معلوم نیست که دوره بازداشت آن‌ها چه مدت خواهد بود.
بنا بر مقررات فعلی، در صورت توقیف مهاجران غیرقانونی، دولت فدرال حداکثر می تواند فرزندان آن‌ها را به مدت ۲۰ روز با آن‌ها نگه دارد.
روزنامه نیویورک تایمز امریکا پیش از این به نقل از یک منبع گزارش داده که دونالد ترامپ قصد دارد که اجازه توقیف نامحدود کودکان و والدین در کنار هم را صادر بکند.
دستور جدید سیاست تحمل صفر دولت ترامپ را تغییر نداده است. بنا بر این سیاست جنجالی، اشخاصی که به طورغیر قانونی از مرز مکسیکو وارد خاک امریکا شوند، دستگیر و تحت پیگرد قضایی کیفری قرار می‌گیرند.
رییس جمهور امریکا روز چهارشنبه بعد از امضای دستور جدید خود گفت:« این دستور اعضای خانواده‌ها را در کنار هم نگه می‌دارد و هم زمان اطمینان حاصل می‌کند که ما مرزی بسیار قوی و محکم داشته باشیم.»
آقای ترامپ پیش از این در کاخ سفید گفته بود که جمهوری خواهان می‌خواهند که اعضای خانواده‌های مهاجران غیرقانونی را در کنار هم نگه دارند؛ «من به زودی چیزی را امضا می‌کنم که این کار را انجام خواهد داد».
این در حالیست که رییس جمهور امریکا روز سه شنبه طی نطقی از سیاست خود دفاع کرده و گفته بود وقتی که شما والدین را به دلیل ورود غیرقانونی به امریکا محاکمه می‌کنید، که باید هم چنین بکنید، باید فرزندانشان را از آن‌ها جدا کنید.
آقای ترامپ بارها دموکرات‌ها را مقصر اجرای سیاست سختگیرانه خود دانسته است؛ مقامات ارشد دولت آقای ترامپ پیشتر اعلام کرده بودند که جدایی فرزندان از والدین آن‌ها به عنوان یک نیروی بازدارنده در برابر ورود مهاجران غیرقانونی عمل خواهد کرد.
انتقادات بین‌المللی از سیاست دولت آقای ترامپ بالا گرفته است، از جمله ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا گفته است که نگه داشتن کودکان در آنچه به نظر می‌رسد قفس باشد، عمیقا آزار دهنده و اشتباه است.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز اقدام دولت امریکا را غیراخلاقی خوانده است.
علاوه بر اعضای دموکرات کنگره امریکا، تعداد زیادی از نمایندگان جمهوری‌خواه نیز با این سیاست مخالفت کرده‌اند.
بیش از یکصد نفر از کارکنان شرکت مایکروسافت هم روز سه شنبه در نامه سرگشاده‌ای خواهان توقف همکاری با گشت مرزی ایالات متحده شدند.
این تصمیم آقای ترامپ در بعد داخلی نیز مخالفان و منتقدان جدی داشته است.
لورا بوش همسر جورج بوش (پسر) رییس جمهور پیشین امریکا نیز پیشتر با صدور بیانیه‌ای سیاست جنجالی دولت دونالد ترامپ را بی‌رحمانه و غیراخلافی توصیف کرده است.

خانم بوش – که در ایالت تگزاس زندگی می کند – جدا کردن فرزندان و والدین و فرستادن آن‌ها به مراکز مخصوص از جمله در ایالت خود را با بازداشت گروهی جاپانی تبارها در امریکا در دوران جنگ جهانی دوم مقایسه کرده که هم‌اکنون یکی از شرم‌آور ترین فصل‌های تاریخ ایالات متحده محسوب می‌شود.
بنابر بر آمار رسمی امریکا، تا به حال دست کم ۲۰۰۰ کودک که به همراه والدین‌شان به طور غیرمجاز وارد خاک امریکا شده بودند جدا و در مراکز موقت اسکان یافته‌اند.
تصمیم جدا سازی کودکان والدینی که به صورت غیر قانونی از مرز مکسیکو وارد خاک امریکا می‌شوند، گمانه‌زنی‌های دیگر همانند سوء استفاده جنسی، بردگی کاری و استفاده قاچاقبران از آن‌ها را مطرح کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا