آخرین اخبار

جغل‌اندازی سرک پارک‌های صنعتی مزار شیریف بعد از سال‌ها انتظار

شهرداری مزار شریف ، کار جغل‌اندازی جاده‌های پارک صنعتی شادیان در مزار شریف را آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، عتیق‌الله وهاب‌زاده، معاون شهرداری مزار شریف گفت: شهرداری، کار بازسازی جاده‌های مربوط به پارک صنعتی شادیان را روی دست گرفته و در حال حاضر، کار جغل‌اندازی ۲ کیلومتر سرک آغاز شده‌است.
وی همچنان گفت: در مرحله بعدی، جاده‌های عمومی منتهی به پارک صنعتی قیرریزی خواهد شد.
سید طاهر روشن‌زاده، رییس اتحادیه صنعت‌کاران مزار شریف به خبرنگاران گفت: پارک صنعتی شادیان از سه دهه قبل شروع به فعالیت کرده بود و در این مدت سرک معیاری نداشت.
وی افزود: بسیاری از تاجران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به دلیل نبود سرک معیاری از بازدید، سرمایه‌گذاری و کار در این پارک صنعتی، امتناع می‌ورزیدند.
روشن‌زاده گفت: در جریان سه دهه، بارها از سوی صنعت‌کاران برای بازسازی جاده تقاضا صورت گرفته است.
وی اولین اقدام شهرداری برای حل مشکل تولید کنندگان را به فال نیک گرفته و مایه دلگرمی فابریکه‌داران دانست.
روشن‌زاده همچنان، نبود کانالیزاسیون، تفریح‌گاه، کلینیک و مسجد را از دیگر مشکلات موجود در پارک صنعتی شادیان عنوان کرده و از مسوولین خواست تا برای رشد اقتصاد ملی به پارک‌های صنعتی و فابریکات تولیدی توجه کنند.
با این حال، مسوولین شهرداری مزار شریف می‌گویند: از روند کار تمامی پروژه‌های شهرداری نظارت دقیق و جدی انجام می‌دهند تا کارها مطابق با قرارداد و باکیفیت انجام شود.
پارک‌های صنعتی ولایت بلخ، در دو قسمت شادیان در قسمت جنوب شهر مزار شریف و پارک صنعتی گور مار در شرق مزار شریف موقعیت دارند. نزدیک به ۴۰۰ فابریکه خرد و بزرگ در این پارک‌ها فعالیت می‌کنند که بیشتر تولیدات این فابریکات را مواد غذایی، مواد ساختمانی، مایعات نوشیدنی و مواد شوینده، تشکیل می دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا