آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

جنگ لفظی دوحه و ریاض در مورد اسراییل

نخست وزیر سابق قطر گفته که کشورش در روند نزدیکی به اسراییل شرکت داشته، اما برگزاری نشست محرمانه و تدوین طرح‌های سری در کار نبوده است.
به گزارش خبرگزاری دید، «حمد بن جاسم بن جبر» نخست‌وزیر سابق قطر با انتشار مطالبی در صفحه توییتر خود با اشاره به این که از ابتدای روند سازش بین اسراییل و فلسطین و از زمان کنفرانس مادرید شاهد این روند بوده است، نوشت که قطر در روند نزدیکی به اسراییل شرکت داشته اما برگزاری نشست محرمانه و تدوین طرح‌های سری در کار نبوده است.
نخست وزیر سابق قطر همچنان با اشاره به تلاش‌های برخی کشورهای عربی از جمله عربستان که حقوق انسانی مردم فلسطین را زیر پا نموده‌اند، افزود:« متاسفانه امروز می‌بینیم برخی‌ها می‌گویند اعراب و مسلمانان برای موضوع قدس دو هفته اشک می‌ریزند و پس از آن واقعیت را قبول کرده و به جای قدس، ابودیس را به عنوان پایتخت فلسطین خواهند پذیرفت. من به آن‌ها می‌گویم که تاریخ هرگز به شما رحم نخواهد کرد پس حقوق فلسطینیان را به خاطر آن که به شما گفته شود دوستان، نزدیکان و متحدان، تباه نکنید.»
اظهارات حمد بن جاسم سبب خشم مقامات عربستان سعودی شد و «سعودالقحطانی» مشاور دیوان پادشاهی عربستان در صفحه تویترش نوشت: مگر خود شما نخستین کسانی نبودید که از پشت به طرح صلح عربی خنجر زدید؟. آیا شما نخستین کسانی نبودید که با اسراییل رابطه برقرار کرده و پرچم اسراییل را در قطر به اهتزاز در آوردید و دختران قطری را وادار کرید که به «پرز» دسته گل تقدیم کنند؟ اندکی شرم کنید.»
تنش میان قطر و عربستان سعودی از ماه جوزای سال روان خورشیدی آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
عربستان سعودی، مصر، امارت و بحرین چهار کشور عربی هستند که در یک اقدام غیر مترقبه روابط خودشان را با دوحه قطع کرده و قطر را متهم به حمایت از تروریزم کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا