آخرین اخباراسلایدشوایرانسیاست

حسن روحانی در پیوند به ۲۲ دلو: شاهد شکست امریکا در خاورمیانه هستیم

حسن روحانی رییس جمهوری ایران در سخنرانی‌اش در پیوند به ۲۲ دلو سالروز پیروزی انقلاب آن کشور گفت که کمک ایران به مردم عراق و سوریه به ثمر نشست و ملت‌های منطقه از شر تروریست‌ها نجات پیدا کردند.
وی همچنان افزود که امریکا در منطقه شکست خورده و نتوانست در امور داخلی ایران مداخله کند.
به گزارش خبرگزاری دید، حسن روحانی رییس جمهور ایران امروز یکشنبه«۲۲دلو» در ۳۹‌مین سالروز انقلاب آن کشور گفت:« در سالی که گذشت ایران بر تروریزم پیروز شد و کمک ایران به مردم عراق و سوریه به ثمر نشست و ملت‌های منطقه از شر تروریست‌ها نجات پیدا کردند.»
آقای روحانی همچنان افزود:« ما نگذاشتیم توطیه‌گران، کشورهای دوست ما را تجزیه کنند. می‌خواستند عراق را تجزیه کنند ما نگذاشتیم. می‌خواستند لبنان را به میدان جنگ تبدیل کنند، اما هوشیاری مردم لبنان توطیه اسراییل و امریکا را در این کشور خنثی کرد.»
رییس جمهور ایران با اشاره به راه حل منطقه که نیازمند یک راه حل سیاسی است افزود:«ما شاهد شکست امریکا در سال گذشته بودیم. امریکایی‌ها می‌خواستند در امور داخلی کشور ما مداخله کنند، اما مردم ما با وحدت و ایستادگی، طرح و توطیه امریکایی‌ها را خنثی کردند.»
آقای روحانی تلاش امریکا را در پیوند به شکستن «برجام» ناکام خوانده گفت، کشورش تا زمانی به عهد خود پابند است که طرف مقابلش«امریکا» هم به آن پابند باشد.
رییس جمهور ایران با هشدار به امریکا در صورت خارج شدن از «برجام» گفت: اگر امریکا از پیمان هسته‌ای با ایران، خارج شود به زودی ضرر آن‌را خواهد دید و کشوری‌که ضرر می‌کند امریکا خواهد بود نه ایران.
گفتنی است که در۲۲ بهمن(دلو) ۱۳۵۷ خورشیدی انقلاب مردم ایران به پیروزی رسید و نظام شاهنشاهی پهلوی سرنگون شد. جمهوری اسلامی ایران همه ساله از این روز به گونه گسترده تجلیل می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا