آخرین اخباربرگزیده

حمزه بن‌لادن در صدد گرفتن انتقام پدرش


براساس یک گزارش تازه‌منتشر شده، حمزه بن‌لادن، پسر اسامه بن‌لادن در صدد انتقام خون پدرش است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه بریتانیایی دیلی‌میل از دریافت نامه‌های شخصی از محل سکونت اسامه بن‌لادن، رهبر کشته‌شده القاعده در پاکستان خبر می‌دهد که نشان می‌دهد پسر او«حمزه» که اکنون حدود ۲۸ سال سن دارد در آستانه تصدی رهبری القاعده چند سال بعد از مرگ پدرش است.
یکی از نامه‌هایی که او به پدرش نوشته مربوط به زمانی است که ۲۲ سال سن داشته است.
یک مامور سابق “اف‌بی‌آی” که این سندهای در حال حاضر محرمانه را مطالعه کرده، گفت: “به نظر می‌رسد حمزه انگیزه و آمادگی گرفتن انتقام مرگ پدرش را داشته باشد”.
علی صوفان، یک مقام سابق “اف‌بی‌آی” است که بعد از حملات ۱۱ سپتامبر به عنوان بازرس اصلی این دفتر علیه القاعده فعالیت داشته است.
او گفت:” پسر بن‌لادن به عنوان رهبر احتمالی بعدی این سازمان هنگامی که تنها یک جوان کم سن‌وسال بود،‌ تلقی می‌شد. از جمله انگیزه‌های اصلی حمزه در نامه‌هایش تمایل برای انتقام است.”
صوفان گفت:” او می‌گوید، مردم امریکا ما می‌آییم و شما آن را احساس خواهید کرد و ما می‌خواهیم انتقام کاری را که شما در حق پدرم و عراق و افغانستان انجام دادید، بگیریم.”
صوفان در یک فیلم ۶۰ دقیقه‌ای توضیح می‌دهد که نامه شخصی حمزه به پدرش به‌رغم آن‌که هنگام نوشته شدن این نامه حمزه سال‌ها پدرش را ندیده بود، اهمیت زیادی دارد.
صوفان درباره حمزه گفت:” او به پدرش می‌گوید من هر لبخند و هر نگاه و هر کلمه‌ای را که به من گفته‌ای به یاد دارم. من خودم را آب دیده در فولاد می‌دانم. مسیر “جهاد در راه خدا” تمام زندگی ما را تشکیل می‌دهد.”
حمزه در چند ویدیوی تبلیغاتی القاعده به عنوان یک پسر جوان حضور پیدا کرده است و در برخی از فیلم‌ها خواهان حملات تروریستی به لندن، واشنگتن و پاریس از جمله در یک پیام صوتی منتشر شده در سال ۲۰۱۵ شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا