آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

حمله انتحاری بر هواداران عطا محمد نور ۱۸ کشته برجای گذاشت

حمله انتحاری که در برابر دروازه هوتلی در خیرخانه که در آن شمار زیادی از هواداران عطا محمد نور برای حمایت از او گرد آمده بودند، جان ۸ پولیس و ۱۰ غیر نظامی را گرفت.

به گزارش خبرگزاری دید، هرچند تاکنون جزئیات دقیقی از شمار تلفات ناشی از این رویداد در دست نیست، ولی شاهدان عینی می‎گویند که شمار کشته شدگان خیلی زیاد است.
گفته شده که این حمله زمانی رخ داد که هواداران عطا محمد نور پس از تمام شدن برنامه در حال بیرون شدن از هوتل بودند.
مسئولان امنیتی تاکنون در مورد شمار تلفات و خسارات برجای مانده از این روی‎داد چیزی نمی‎گوید، ولی گفته شده که ۴ زخمی و دو جان‎باخته به شفاخانه وزیر اکبر خان انتقال داده‎ شده‎اند.
حمله بر سران جمعیت اسلامی و چهره‎های مخالف سیاسی ارگ پیش از این نیز سابقه داشته است. درست در بهار سال روان، پس از چهارشنبه خونین کابل و کشته شدن پسر محمد علم ایزدیار؛ زمانی که تمام چهره‎های جمعیت اسلامی برای به خاک سپردن جنازه پسر ایزدیار به ساحه سرای شمالی کابل گردهم آمده بودند، سه حمله کننده انتحاری تلاش کردند که آن‎ها را هدف قرار دهند ولی موفق به این کار نشدند.
به باور آگاهان، پیش از این حلقات معینی در حکومت دست به ترور فردی سران جمعیت اسلامی می‎زدند ولی اکنون با تغییر شیوه، حملات انتحاری و کشتار جمعی راه‎اندازی می‎کنند.
گفتنی است که جمعیت اسلامی و عطا محمد نور از جدی‎ترین رقبای حکومت کنونی به شمار می‎‏روند و حکومت در تلاش آن است که آن‎ها را دور بزند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا