آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

حمله انتحاری در دشت برچی؛ وزیر داخله به سنا احضار می‌شود

مجلس سنا در پیوند به بررسی وضعیت امنیت در روند ثبت نام رای‌دهندگان و حمله انتحاری دیروز در دشت برچی کابل، ویس احمد برمک وزیر داخله را در این مجلس فرا می‌خواند.
به گزارش خبرگزاری دید، مجلس سنا در واکنش به حمله‌ انتحاری بر یک مرکز توزیع شناسنامه در غرب کابل، حکومت را در تأمین امنیت مراکز ثبت نام رای‌دهندگان به کوتاهی متهم کرده است.
فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا در واکنش به این حمله در نشست عمومی مجلس گفت که حکومت در تامین امنیت مراکز ثبت نام رای‌دهندگان کوتاهی کرده است.
در همین حال، آقای مسلم یار افزود که حکومت در روزهای اول آغاز روند ثبت رای‌دهندگان در تامین امنیت این مراکز کوتاه آمده است در حالی که قرار است این روند ۲ تا ۳ ماه ادامه پیدا کند.
همچنان، محمد هاشم الکوزی رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس سنا نیز در واکنش به حمله‌ انتحاری در غرب کابل، وزیر داخله را به بی‌کفایتی متهم کرد و گفت:« وقتی وزارت داخله نتواند امنیت مراکز ثبت نام رای‌دهندگان را در پایتخت بگیرد، پس مردم سایر مناطق کشور از این وزارت چه انتظار داشته باشند.»
وزیر امور داخله کشور در حالی به مجلس سنا فراخوانده می‏شود که روز گذشته در نتیجه یک حمله انتحاری در ساحه دشت برچی در یکی مراکز توزیع شناسنامه، بنا بر آخرین آمار، ۵۸ تن کشته و ۱۱۹ تن دیگر زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا