آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

حکمتیار: مسئول افزایش ناامنی‌ها نیستیم


گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در یک نشست خبری، امروز(پنجشنبه، ۱۵سرطان)، در کابل گفت که این حزب نه در نظام شامل بوده و نه هم مسئول افزایش ناامنی‌ها در کشور است.
او در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دید، تاکید کرد که حزب اسلامی شامل نظام نبوده و مسئول افزایش ناامنی‌ها در کشور هم نیست.
این چهر‌ه جهادی در ادامه افزود:« هرگاه حزب اسلامی شامل نظام شد و مسئولیتی را در نظام به دوش گرفت، آنگاه مسئول خواهد بود.»
حکمتیار در بخش دیگر از سخنانش گفت: طالبان می‌توانند صلح کرده و پایان جنگ را اعلام کنند، اما سلاح خود را در مناطق‌شان داشته باشند و حکومت هم در مناطق آن‌ها مداخله نخواهد کرد.
رهبر حزب اسلامی در ادامه نشست، به گفته‌های حسن روحانی، مبنی بر این‌که «ایران در قبال ساخت بندهای آب افغانستان بی‌تفاوت نخواهد ماند» نیز اشاره کرده، گفت که بعضی‌ها در افغانستان سخنان آقای روحانی را “تهدید” تعبیر کرده‌اند.
وی همچنان افزود: کاش رییس‌جمهور ایران بیش‌تر تصریح می‌کرد که منظورش از “بی‌تفاوت نبودن” چه است.
آقای حکمتیار افزود که افغان‌ها مالک بلامنازع تمام دارایی‌های ملی خود از جمله آب‌های این کشور هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را زیر سوال ببرد.
رهبر حزب اسلامی اضافه کرد که موضوع آب باید با نشست و گفت‌وگو میان دو کشور حل شود و نباید این مسئله باعث تنش در روابط دو کشور شود.
گفتنی است که حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار، سال گذشته با حکومت وحدت ملی پیمان صلح امضا کرد و متعهد شد که به مخالفت‌ نظامی‌اش با حکومت پایان دهد. این در حالی است که چندی پیش، آوازه‌هایی مبنی بر این‌که حزب اسلامی به هوادارانش در شمال کشور سلاح توزیع می‌کند نیز به گوش می‌رسید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا