آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

پنتاگون:

داعشی‌های تسلیم شده اسیر جنگی‌اند نه مهمان، آنان مجازات خواهند شد

«جوزف ووتل» رییس ستاد ارتش امریکا تاکید کرده است که داعشی‌های تسلیم شده به نیروهای امنیتی افغانستان، تحت پیگرد عدلی و قضایی قرار گرفته و به ‌خاطر جنایات‌شان مجازات خواهند شد.


«جوزف ووتل» رییس ستاد ارتش امریکا تاکید کرده است که داعشی‌های تسلیم شده به نیروهای امنیتی افغانستان، تحت پیگرد عدلی و قضایی قرار گرفته و به ‌خاطر جنایات‌شان مجازات خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری دید،‌ دو هفته پیش نزدیک به ۲۵۰ تروریست داعشی در ولایت جوزجان به نیروهای امنیتی تسلیم شدند.
مولوی حبیب‌الرحمن رهبر داعش در شمال کشور و مفتی نعمت‌الله معاون او نیز در جمع تروریستان داعشی هستند که به دولت تسلیم شدند.
این افراد گروه داعش پس از آن به نیروهای امنیتی تسلیم شدند که پس از نزدیک به یک ماه درگیری شدید با طالبان در ولسوالی «درزاب» ولایت جوزجان، مواضع‌شان را از دست داده و متحمل تلفات سنگین شدند.
طالبان نیز ادعا کردند که تروریستان داعشی برای فرار از مرگ، به دولت پناه بردند.
پس از تسلیمی این تروریستان نگرانی‌هایی وجود داشت که حکومت از جنایات آنان چشم‌پوشی کند.
همزمان با تسلیم‌شدن آنان، باشنده‌گان ولایت جوزجان ده‌ها شکایت علیه این تروریستان در نهادهای عدلی و قضایی درج کردند.
پس از افزایش نگرانی‌ها نسبت به احتمال چشم‌پوشی حکومت از جنایات این تروریستان تسلیم شده؛ ریاست جمهوری داعشیان تسلیم شده را تروریستانی خواند که براساس قانون اساسی، کنوانسیون‌ها و تفاهمنامه‌های بین‌المللی به‌عنوان تروریست با آن‌ها برخورد صورت خواهد گرفت.
در همین حال، جوزف ووتل رییس ستاد ارتش امریکا نیز گفت که صدها تروریست مرتبط به داعش که هفته گذشته در ولایت جوزجان به حکومت افغانستان تسلیم شدند، «اسرای جنگی‌اند، نه مهمانان با افتخار.»
جنرال جوزف ووتل تاکید کرد که جنگجویان تسلیم شده داعش تحت پیگرد قرار گرفته و به خاطر جرایم مرتکب شده‌شان پاسخگو خواهند بود.
به گفته وی، حکومت افغانستان به امریکا اطمینان داده که با این تروریستان تسلیم شده به مثابه اسرای جنگی برخورد خواهد شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا