آخرین اخبارافغانستانسیاست

در جلریز چه می‌گذرد؟

مسئولان محلی ولایت میدان وردک می‌گویند که با رسیدن نیروهای کمکی به شمول نیروی کوماندو، جنگ شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی جلریز آن ولایت ادامه دارد.
نبرد شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در مربوطات ولسوالی جلریز از روز جمعه به این‌سو ادامه دارد، اما با سقوط چندین پاسگاه امنیتی این ولسوالی، جنگ روز یکشنبه شدت بیشتر گرفته است.
به گزارش خبرگزاری دید، نقیب‌الله حیدری ولسوال جلریز به رسانه‌ها گفته است که در آغاز نیروهای امنیتی آتش‌بس ده روزه را با طالبان رعایت می‌کردند، اما اکنون هواپیماهای قوای مسلح افغانستان مواضع طالبان را زیر آتش گرفته و به گفته وی، رییس جمهور دستور داده است که «بالای دشمن رحم نشود.»
وزارت دفاع نیز گفته است که در اثر بمباردمان قوای هوایی بر مواضع مخالفان، «۲۵ هراس‌افکن به شمول دو فرمانده آنان» کشته شده‌اند، اما در مورد تلفات نیروهای امنیتی جزییات ارایه نشده است.
رییس جمهور غنی از ۲۷ رمضان تا روز سوم عید فطر را آتش‌بس موقت با طالبان اعلام کرد و سپس آن را برای ده روز دیگر تمدید کرد، اما طالبان که فقط در سه روز عید آتش‌بس کرده بودند، در پایان روز آخر عید از آغاز مجدد عملیات خود خبر دادند.
در همین حال، برخی از مسئولان امنیتی ولایت میدان وردک که نخواستند نام‌شان گرفته شود، در تماس تیلفونی به خبرگزاری دید، می‌گویند که «پرسونل دستکم ۱۳ پوسته نظم عامه در ولسوالی جلریز به دلیل این که طالبان از مردم ملکی به صفت سپر انسانی استفاده می‌کردند، با آغاز درگیری همراه با اسلحه و مهمات دست داشته‌شان به طالبان تسلیم شدند.
گفتنی است که در دو روز اول درگیری نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی جلریز شاهراه بامیان- کابل به روی ترافیک بسته بود.
ولسوالی جلریز در مسیر شاهراه نمبر ۲ قرار گرفته است که کابل را با ولایت‌های مرکزی کشور، چون بامیان و دایکندی وصل می‌کند. این ولسوالی از دیرزمان شاهد نبردهای خونین میان طالبان و نیروهای امنیتی بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا