آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجنگجهانحقوق بشرمنطقه

دستگیری و سرکوب پلیس آمریکا برای خاموش‌کردن صدای حمایت از فلسطین

خبرگزاری دید: درحالی که دو هفته از آغاز اعتراضات محصلان دانشگاه های آمریکا می گذرد و دامنه این اعتراضات درحال گسترش و به ۲۲ دانشگاه رسیده است، پلیس آمریکا به تداوم سرکوب خشونت آمیز محصلان معترض ادامه می دهد به طوری که بیش از ۱۰۰۰ محصل در ۲۵ دانشگاه آمریکا بازداشت شده اند.

در ادامه گسترش اعتراضات محصلان به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه های مختلف آمریکا، پلیس با حمله به  تالار همیلتون دانشگاه کلمبیا، جایی که اعتراضات از آنجا آغاز شد، ده ها نفر از این محصلان را دستگیر کرد.

محصلان معترض دانشگاه کلمبیا، روز گذشته (۱۱ ثور) این تالار را اشغال کرده بودند. تالاری که گفته می شود همواره مکان تجمع های اعتراضی دانشگاه بوده است.

این حمله در شرایطی است که پیش از این مسئولان این دانشگاه تهدید کرده بودند که دانشجویانی که تالار را گرفته اند، اخراج می کند.

دانشگاه کلمبیا در جریان حمله امریکا به ویتنام نیز نقطه آغاز اعتراضات دانشجویی بوده است.

علاوه بر این، موج حملات پلیس نیز به دانشگاه سیتی نیویورک نیز رسیده است. ده ها نفر از این دانشگاه توسط پلیس دستگیر شده اند.

در دانشگاه فلوریدا پنج نفر و در دانشگاه چپل هیل کارولینای شمالی هم  ۳۶ نفر بازداشت شده اند.

پیش از این نیز، پلیس با حمله به چادرهای دانشجویان معترض شماری را دستگیر کرده بود. زنجیره این دستگیری ها  که به دانشگاه ییل نیز رسیده بود که منجر به دستگیری ده ها دانشجو این دانشگاه شد.

این اعتراضات در واکنش به جنگ رژیم صهیونیستی به غزه و حمایت دولت آمریکا صورت گرفته است. نقطه آغاز اعتراضات دانشجویی دانشگاه کلمبیا است.

دانشگاه یو سی ال ای نیز شاهد درگیری های خشونت آمیز بین گروه های طرفدار رژیم صهیونیستی و حامیان مردم فلسطین بوده است.

دامنه این اعتراضات به  دانشگاه های اروپا هم سرایت کرده است.

در حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بیش از ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر شهید شده اند. همچنین، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که زخمیان جنگ به ۷۷ هزار و ۷۶۵ نفر افزایش یافته است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا