آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهان

دومین روز نشست عالمان دینی در مکه؛ جنگ در افغانستان ناروا است

نشست دو روزه عالمان دینی جهان اسلام در مکه عربستان سعودی پیرامون جنگ و صلح در افغانستان که از روز گذشته اغاز شده است، وارد دومین روز شد.



نشست دو روزه عالمان دینی جهان اسلام در مکه عربستان سعودی پیرامون جنگ و صلح در افغانستان که از روز گذشته اغاز شده است، وارد دومین روز شد.
در این نشست عالمان دینی اعلام کردند که جنگ افغانستان ناروا بوده و یک فتنه جهانی است.
به گزارش خبرگزاری دید، در روز نخست این اجلاس، علمای دینی از گروه طالبان خواستند تا از جنگ دست کشیده به روند صلح یکجا شوند.
یوسف بن احمد العثمین رییس سازمان همکاری‌های اسلامی می‌گوید:« من به نماینده‌گی از سازمان همکاری‌های اسلامی در افغانستان خواستار صلح و ثبات هستم و از هر روند صلح حمایت می‌کنم.»
از سویی هم، صالح بن عبدالعزیز ال شیخ وزیر حج و اوقاف عربستان سعودی می‌گوید:« نیک بختی همه مسلمانان جهان و امت اسلامی در حل مشکلات افغانستان و هموار ساختن یک بستر با ثبات در این کشور است.»
برخی از علمای دینی عربستان سعودی نیز جنگ افغانستان را یک «فتنه» می‌دانند.
امام صالح بن عبدالله بن حمید امام مسجدالحرام می‌گوید:« جنگ روان در افغانستان یک فتنه است باید به زودی پایان یابد. وضعیت فعلی در افغانستان قابل تحمل نیست و کشتن مسلمانان قابل قبول نیست و مسلمان کامل کسی است که به صدای صلح لبیک گوید.»
قرار است در اعلامیه‌ پایانی نشست علمای اسلامی در عربستان سعودی از علمای جهان اسلام خواسته شود که به‌ صورت جدی در مسئله جنگ افغانستان دخیل شوند و موضع جدی‌شان را درباره انتحار و انفجار در افغانستان اعلام کنند.
آنچه در این نشست عالمان دینی به نظر می‌رسد خلا به وجود خواهد آورد نبود نماینده از ایران و اشتراک تنها یک نماینده از پاکستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا