آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

دو پروژه زیربنایی از سوی هند در بلخ تطبیق می‌شود


وینی کمار سفیر هند در افغانستان دیروز در ولایت بلخ، ضمن اشاره به روابط دیرینه میان هند و افغانستان در دو برنامه جدگانه، کار ساخت دو پروژه بزرگ توسعه‌ای را در این ولایت افتتاح کرده و از تداوم همکاری کشورش با افغانستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دید، این دو پروژه عبارت‌ است از اسفالت جاده‌ فرودگاه/میدان هوایی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ و تهداب‌گذاری میدان بزرگ ورزشی کرکت که به ارزش ۴ میلیون دالر اعمار خواهد شد.
محمد آصف آمر فرودگاه/میدان هوایی بین‌المللی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی در شهرمزارشریف می‌گوید: جاده‌ فرودگاه/میدان هوایی مولانا جلال‌الدین بلخی بیش از دو کیلومتر درازا و ۴۰ متر پهنا دارد، کار قیرریزی این جاده قرار است به ارزش ۳ میلیون دالر امریکایی اجرا شود که از فرودگاه/میدان هوایی تا چهارراهی خلیل‌الله خلیلی ادامه می‌یابد.
پروژه دوم اعمار میدان بزرگ ورزشی کرکت است که در زیربنای ۴۰ هزار متر مربع ساخته خواهد شد.
خالق‌داد نوری مسئول بخش کرکت در زون شمال و شمال شرق کشور می‌گوید: این میدان ورزشی گنجایش پذیرش ۲۰ هزار تماشاچی را در یک وقت خواهد داشت و با هزینه‌ یک میلیون دالر امریکایی از سوی هندوستان ساخته می‌شود.
هندوستان جزء کشورهای کمک‌کننده بزرگ در افغانستان محسوب می‌شود که طی ۱۷ سال گذشته گذشته پروژه‌های بزرگی را در بخش‌های گوناگون توسعه‌ای تطبیق و عملی کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا