آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثایرانپاکستانجنگجهانچینخبر های مهممنطقه

دیپلمات‌پیشین کشور: غرب با هم‌دستی پاکستان و حمایت از دا/عش بدنبال ناامنی در منطقه است

خبرگزاری دید: عاطف مشعل دیپلمات و سفیر پیشین کشور در اسلام آباد می گوید: کشورهای غربی با حمایت مالی از دا/عش و با همدستی پاکستان تلاش دارند تا کشورهای آسیای مرکزی خصوصا چین، روسیه و ایران را ناامن کنند.

به نقل از المرصاد رسانه نزدیک به طا-لبان، عاطف مشعل دیپلمات پیشین کشور در پاکستان گفته است؛ غرب به وسیله دا/عش از اجرای پروژه‌های اقتصادی بزرگ جلوگیری می کند.

وی اتهامات پاکستان مبنی بر فعالیت گروه دا/عش در کشور را رد می کند و مدعی ست که “شهاب المهاجر” سرکرده گروه تروریستی دا/عش خراسان در منطقه بلوچستان پاکستان زندگی می کند.

این دیپلمات کشور با اشاره به نگرانی کشورهای آسیای مرکزی از فعالیت دا/عش در افغانستان تاکید کرد چنین ادعاهایی نادرست است و این تبلیغات منفی پاکستان برای عدم اعتماد جهان به حکومت کنونی کابل است.

مشعل در ادامه مدعی شد حملات مسلحانه علیه شرکت‌های چینی در پاکستان نیز کار برخی از جناح‌ها در تشکیلات نظامی و سیاسی این کشور است.

وی همچنین با اشاره به افزایش ناامنی در منطقه «چترال» پاکستان گفت ژنرال‌های پاکستانی می‌خواهند از ارتباط افغانستان و چین از طریق «واخان» جلوگیری کنند.

سفیر پیشین افغانستان در اسلام‌آباد در این مطلب، گروه‌های تروریستی در آسیای مرکزی را تهدیدی بالقوه برای منافع چین و اجرای پروژه دهلیز اقتصادی چین و پاکستان دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا