آخرین اخباراسلایدشوایرانپاکستانجهانخبر های مهممنطقه

رئیس‌جمهور ایران با استقبال‌گرم مقامات پاکستان، وارد اسلام آباد شد

خبرگزاری دید: در یک تحول مهم دیپلماتیک برای پاکستان، سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران امروز دوشنبه(۳ ثور) در یک سفر رسمی سه روزه وارد پاکستان شد. دو کشور آجندای گسترده‌ای برای تقویت بیشتر روابط اسلام آباد و تهران و تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، اتصال، انرژی، کشاورزی و ارتباطات مردمی خواهند داشت.


به نقل از نیوز انترنشنل، پس از انتخابات ۸ فبروری در پاکستان این اولین سفر یک رئیس جمهور یک کشور است که به اسلام آباد انجام می‌شود، رییس دولت ایران با رهبری پاکستان از جمله شهباز شریف نخست‌وزیر، سید یوسف رضا گیلانی رییس مجلس سنا، سردار ایاز صدیق رییس شورای ملی و جنرال عاصم منیر رییس ستاد ارتش پاکستان ملاقات مهمی خواهد داشت.

رهبران دو کشور همچنین در مورد تحولات منطقه‌ای و جهانی و همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با تهدید مشترک تروریزم گفت‌وگو خواهند کرد و تفاهم نامه هایی امضا خواهد شد.
به گفته ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، رییس جمهور ایران را همسرش و هیئتی بلندپایه متشکل از وزیر امور خارجه و سایر اعضای کابینه، مقامات ارشد و یک هیئت بزرگ تجاری همراهی می‌کنند.
رئیس جمهور پاکستان نیز قرار است در کاخ صدر از آقای رئیسی پذیرایی کرده و به افتخار ایشان ضیافت شام را برگزار کند.

رئیسی در دومین مرحله از سفر بلندپایه خود به پاکستان به لاهور سفر خواهد کرد و در آنجا با والی این ایالت و مریم نواز وزیر ارشد دیدار خواهد کرد.
وی قرار است از مقبره علامه اقبال نیز بازدید کند.
رییس جمهور ایران سپس به کراچی سفر خواهد کرد و قرار است با کامران تسوری والی این ایالت و مرادعلی شاه، وزیر ارشد دیدار کند.
این سفر روز چهارشنبه خاتمه می‌یابد.
مقامات ایالتی به دلیل این سفر مهم دیپلماتیک در حالت آماده باش هستند و روز ۲۳ اپریل در کراچی تعطیلی رسمی اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا