آخرین اخبارافغانستانسیاست

راه اندازى جنگ سياسى حكومت در شمال

منازعه سران دولت در مقابل استاد عطا محمد نور به بهانه قانون یا به اصطلاح حکومتیان «جنگسالاری» گذشته از تداوم سیاست‌های تباری و دیكتاتورمآبانه برای انحصار قدرت و ثروت، حسادت و کینه توزی‌هـاى شخصی بی‌مقدار. نگران كننده‌تر بازی‌های بزرگ داعش‌سازی و طالب‌پروری می‌باشد که مستقیماً به سرنوشت مردم ما گره می‌خورد.
در غیر آن، تنهـا طى همین یک سال اخیر چه بسا كه جمعی از حرفه‌ای‌ترین «جنگ‌سالاران» واقعى و قانون‌شكنان مشهـور را به منظور تهدید رقبای سیاسی و تخویف مردم، در درون دولت كشانيده‌اند و خونین‌ترین «چهره» جنگی را در تحت‌الحمایگی خود بنام صلح و قوم به جان هـمه اقوام شريف افغانستان انداخته‌اند.
موضع‌گیری ما در مقابل راه‌اندازی جنگ حکومتی، نه بر اساس گرایش‌های ایدئولوژیک، هویتی و شخصی بجانب مقابل می‌باشد بلکه در این مقطع و موقعيت حساس کشور که هرروز انتقالات تروريستان بداخل كشور سرعت می‌گیرد، مبتنى بر منافع کلان کشور به منظور جلوگیری از شعله‌ور شدن جنگ در شمال افغانستان است که فردا اگر دولت حتا اراده مقابله را نیز با آن كند، بسيار ناوقت است و تراژیدی خونین دامنگير هـمه مردم خواهـد شد.
اين صف‌آرايى حكومت فراتر از مقام ولايت بلخ، موقف جمعیت و حتی ماهیت حقوقی توافقنامه به سرنوشت میلیون‌ها انسان در اين سرزمین گره خورده است که پیامدهای به شدت وخیم و تراژیک را در بر خواهد داشت.
سران حكومت تلاش دارند تا با سوء استفاده از نام جامعه جهـانى، جنگ روانى را در حمايت از جنگ سياسى شان در شمال تبليغ نمايند؛ امرى كه حقيقت ندارد. اشتباهـى كه خليلزاد بنام ايالات متحده امريكا در برخورد با جنرال دوستم سال‌هـا قبل نمود، تكرار نخواهـد كرد.
بر گرفته از صفحه فیسبوک احمد ولی مسعود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا