آخرین اخبارافغانستانسیاست

رایزنی کابلوف روی همکاری‌های منطقه‌ای در سفر به کابل

خبرگزاری دید: نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در سفر به کابل و دیدار با مقامات حکومت سرپرست درباره موضوعات مختلف تبادل نظر کرد.

به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان در دیدار با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا در مورد آزادسازی دارایی‌های افغانستان و انتقال آن به بانک مرکزی افغانستان صحبت کرده است.

در بیانیه آمده است: طرفین بر ضرورت آزادسازی فوری و بدون قید و شرط دارایی‌های افغانستان و تحویل متعاقب آن به بانک مرکزی افغانستان و همچنین لغو تمامی تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی علیه افغانستان تأکید کردند.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده که طرفین در مورد توسعه بیشتر همکاری‌های متنوع دوجانبه در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و ایجاد همکاری‌های منطقه‌ای با افغانستان در قالب فارمت مسکو نیز تبادل نظر کردند.

کابلوف همچنین در دیدار با امیرخان متقی وزیر خارجه و سراج الدین حقانی وزیر داخله حکومت سرپرست درباره همکاری‌های سیاسی و اقتصادی گفت‌وگو کرده است.

در بیانیه افزوده شده است: مذاکرات روی موضوعات توسعه بیشتر همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی، ایجاد همکاری‌های منطقه‌ای با افغانستان در قالب فارمت مسکو متمرکز بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا