آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

مجلس نمایندگان:

رهبران به خاطر نجات کشور اختلاف‌های شان را کنار بگذارند

لالی حمیدزی یکی از اعضای ایتلاف بزرگ ملی افغانستان، می‌گوید که این ایتلاف برای ایجاد یک حکومت خوب در کشور و نظارت از شفافیت انتخابات تشکیل شده است.


مجلس نمایندگان در واکنش به تشکیل ایتلاف بزرگ ملی افغانستان در ترکیه، می‌گوید که رهبران سیاسی با کنار گذاشتن اختلاف‌ها، باید کشور را نجات دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در نشست دیروز این مجلس، گفته که رهبران حکومت و احزاب سیاسی با وفاق سیاسی کشور را از حالت بحرانی کنونی نجات دهند.
او افزود که رهبران حکومت و احزاب سیاسی باید با درک این شرایط، از ادامه‌ اختلاف‌ها باهمدیگر صرف نظر کنند.
رییس مجلس هرچند از ایتلاف و یا مخالفت‌های خاص سیاسی نام نگرفته است؛ اما تاکید کرده که اخیراً ایتلاف بزرگی با اشتراک برخی سران احزاب سیاسی در ترکیه شکل گرفته است.
او به اختلاف‌های سیاسی ارگ و ریاست اجرایی بر سر چگونگی توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی نیز اشاره کرد و گفت که بزرگان کشور باید برای حل بحران افغانستان دست به کار شوند.
برخی نمایندگان دیگر نیز می‌گویند که تشکل ایتلاف‌ها مشکلات کشور را حل نمی‌کند و باید رهبران سیاسی و همه مردم افغانستان به صورت هماهنگ در برابر بحران کنونی کشور ایستادگی کنند.
منور شاه بهادری نماینده مردم هرات در مجلس گفت که رهبران سیاسی یک روز ایتلاف تشکیل می‌دهند و روز دیگر همدیگر را به خلق بحران متهم می‌کنند و اینگونه «ما خود سرنوشت خود را برای تأمین منافع شخصی به دست باد داده‌ایم.»
آقای بهادری بیان داشت که رهبران سیاسی باید دست از مخالفت‌های سیاسی برداشته و بیشتر از این مردم افغانستان را به اسارت خود نکشانند.
اما لالی حمیدزی یکی از اعضای ایتلاف بزرگ ملی افغانستان، می‌گوید که این ایتلاف برای ایجاد یک حکومت خوب در کشور و نظارت از شفافیت انتخابات تشکیل شده است.
آقای لالی افزود که ایتلاف بزرگ ملی افغانستان، نامزد مشخصی را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده کشور معرفی خواهد کرد.
این عضو مجلس تأکید کرد که رهبران حکومت وحدت ملی از تروریستان در کشور دفاع می‌کنند و به همین دلیل، ایتلاف بزرگ ملی افغانستان اجازه نمی‌دهد کارهای غیر قانونی حکومت ادامه پیدا کند.
از سویی هم عبدالستار درزابی دیگر عضو مجلس نیز یادآور شد که بدون تمثیل عدالت اجتماعی در کشور، حکومت نمی‌تواند مردم افغانستان را به سمت ملت شدن حرکت دهد.
این در حالی است که ایتلاف بزرگ ملی نجات افغانستان اخیراً در ترکیه ایجاد شده است.
جنرال عبدالرشید دوستم رهبر حزب جنبش و معاون اول ریاست جمهوری، عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، همایون همایون معاون اول مجلس نمایندگان، ظاهر قدیر و لالی حمیدزی دو عضو دیگر مجلس از تشکیل دهندگان این ایتلاف هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا