آخرین اخبارافغانستانسیاست

رهبران طالبان در مورد آتش‌بس در عید قربان گفت‌وگو کرده‌اند

خبرگزاری رویترز به نقل از دو رهبر گروه طالبان گزارش داده است که رهبران این گروه در حال رایزنی و گفت‌وگو پیرامون اعلام آتش‌بس در روزهای عید قربان است.


خبرگزاری رویترز به نقل از دو رهبر گروه طالبان گزارش داده است که رهبران این گروه در حال رایزنی و گفت‌وگو پیرامون اعلام آتش‌بس در روزهای عید قربان است.
خبرگزاری رویترز به نقل از این دو رهبر طالبان که نامی از آنان گرفته نشده، گزارش داده که رهبران طالبان در مورد آتش‌بس در روزهای عید قربان بحث می‌کند.
یکی از این رهبران طالبان گفته است:« دوستان ما برای ما مشوره می‌دهند که آتش‌بس چهار روزه را در روزهای عید اعلام کنیم تا مردم افغانستان مانند عید گذشته روزهای عید صلح‌آمیز داشته باشند.»
خبرگزاری رویترز همچنان به نقل از یکی دیگر از رهبران گروه طالبان گزارش داده است که مانند عید گذشته، رهبران آن گروه نظریات متفاوت در مورد آتش‌بس خواهند داشت.
وی گفته:« اما رهبر ما شیخ آخوندزاده (ملا هبت‌الله) نقش خود را بازی خواهد کرد و تصمیم خواهد گرفت که آتش‌بس اعلام شود یا جنگجویان ما به جنگ ادامه بدهند.»
این رهبر طالبان گفته است که تقاضا برای یک هفته آتش‌بس صورت گرفته است، اما رهبری آن گروه ممکن آتش‌بس چهار روزه اعلام کند تا مردم بتوانند قربانی خود را در روزهای عید انجام دهند.
این در حالی است که گروه طالبان در این اواخر حملات‌شان را در برخی از نقاط کشور به شدت افزایش داده‌اند.
در تازه‌ترین مورد، طالبان پنجشنبه شب (۱۹ اسد) حملات گسترده‌ای را از چند مسیر به شهر غزنی آغاز کردند و بخش‌هایی از این شهر را به تصرف خود درآوردند و چهار روز در این شهر حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا