آخرین اخبارافغانستانسیاست

رهبر داعش در جوزجان کشته شد

مقام‌های ارتش در زون شمال کشور تایید می‌کنند که «قاری حکمت» رهبر گروه تروریستی داعش در ولایت جوزجان کشته شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، سپاه ۲۰۹ شاهین گفته است که قاری حکمت روز پنجشنبه (۱۶ حمل) در یک حمله هوایی در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان کشته شده است.
در خبرنامه سپاه ۲۰۹ شاهین آمده است:« در یک آماج دقیق قوای هوایی حمایت قاطع ساعت ۱۱:۵۸ دقیقه قبل از ظهر روز پنجشنبه در منطقه سردره ولسوالی درزاب ولایت جوزجان؛ قاری حکمت رهبر گروه تروریستی داعش همراه با یک تن از همراهانش کشته شد.»
سپاه ۲۰۹ شاهین تاکید کرده که براساس اطلاعات تازه، پس از کشته‌شدن قاری حکمت مولوی حبیب‌الرحمان که باشنده اصلی ولسوالی شولگره ولایت بلخ است از سوی این گروه به حیث مسئول داعش انتخاب شده است.
گروه تروریستی داعش تاکنون در این باره ابراز نظری نکرده است.
این در حالی است که در یک سال گذشته، فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در ولایت جوزجان به ویژه در ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه به شدت افزایش یافته است.
گزارش‌های تایید ناشده‌ای وجود دارد که کنترول بیش از ۹۰ درصد این ولسوالی‌ها در دست تروریستان داعشی است و این گروه در حال سربازگیری از مردم محل می‌باشد.
برخی رسانه‌های خارجی حتی گزارش داده‌اند که تروریستان الجزایری و فرانسوی نیز در کنار تروریستان داعشی در جوزجان قرار دارند.
در همین حال، مقام‌های امنیتی و دفاعی کشور تاکید کرده‌اند که به زودی عملیات گسترده‌ای برای سرکوب تروریستان داعشی در ولایت جوزجان راه‌اندازی خواهد شد.
گفتنی است که چندی قبل رییس جمهور غنی در نشست تاشکند گفته بود که اعضای گروه داعش در افغانستان به دو هزار تن می‌رسد که یک هزار شان در عملیات نیروهای امنیتی کشته شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا