آخرین اخباراسلایدشوجهان

رهبر کوریای شمالی برای اتحاد دو کوریا سخنرانی کرد

رهبر کوریای شمالی در سخنرانی خود برای مردم کشورش اعلام کرد که باید شرایط لازم جهت عادی‌سازی روابط بین دو کوریا فراهم شود.
به نقل از ایسنا، خبرگزاری دولتی کوریای شمالی گزارش داد: کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی کاملاً مشخص کرده که کشورش به سیاستی نیاز دارد که به نقطه عطفی برای یک اتحاد مجدد کامل منجر می‌شود. نباید به گذشته بازگشت، باید گذشته را فراموش کرد و بر بهبود روابط بین دو کوریا متمرکز شد.
کیم جونگ اون ادامه داده است‌، این فرصتی مغتنم برای متحد کردن اقدامات و تلاش‌های مردم کوریا است تا به افزایش تنش در شبه جزیره کوریا پایان داده شود.
کیم جونگ اون در ادامه صحبت‌هایش گفت: این تنها مسئله عادی‌سازی روابط بین دو کوریا نیست، بلکه درباره آشتی ملت و اتحاد مجدد با اراده آزاد است.
روز چهارشنبه هفته گذشته، کوریای شمالی و جنوبی خط مستقیم ارتباطی را در روستای مرزی «پانمونجوم» ایجاد کردند.
روز جمعه، وزارت اتحاد مجدد دو کوریا در سئول اعلام کرد که پیونگ‌یانگ پیشنهاد سئول را برای انجام مذاکرات در سطح عالی برای نخستین بار از دسامبر ۲۰۱۵ پذیرفته است.
انتظار می‌رود این مذاکرات در ۹ جنوری ۲۰۱۸ در این روستای مرزی انجام شود. دو طرف درباره حضور احتمالی تیم ملی کوریای شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ صحبت خواهند کرد.
شبه جزیره کوریا پس از جنگ سال ۱۹۵۳ به دو کشور تجزیه شده و تاکنون روی کاغذ در حال جنگ به سر می‌برند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا