آخرین اخبارافغانستانمنطقه

روسیه: ارائه اسناد مسئولیت افغانستان و بازرسان خارجی است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به درخواست دولت افغانستان از مسکو مبنی بر ارائه مدارک و اسناد معتبر در مورد کمک رساندن هلیکوپترهای ناشناس به گروه تروریستی داعش در افغانستان واکنش نشان داد.
ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره خواست وزارت دفاع افغانستان نسبت به ارائه مدارک و اسناد در راستای کمک به داعش گفت که این مسئولیت مقامات افغانستان و بازرسان نظامی خارجی در این کشور است.
زاخاروا که در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو سخن می‌گفت، اعلام کرد که ارائه مدارک و شواهد رسمی در مورد کمک هلیکوپترهای ناشناس به داعش در افغانستان به عهده مقامات افغانستان و بازرسان نظامی خارجی است که به صورت مستقیم در کنترل فضای هوایی افغانستان دخیل هستند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: برای ما کاملاً واضح است که براساس مشخصات فنی این هلیکوپترها، تعیین مالکیت و مسیر آن‌ها برای کارشناسان نظامی کار دشواری نیست.
وی در ادامه گفت: ما نمی‌توانیم به بیانیه سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در مورد نبود شواهدی از پشتیبانی گروه‌های افراطی در نقاط مختلف افغانستان توسط هلیکوپترهای ناشناس اکتفا کنیم.
زاخاروا تاکید کرد که به احتمال زیاد، موضوع اصلی این است که متحدان غربی افغانستان نمی‌خواهند تا مدارک و شواهد را در این مورد افشا کنند.
گفتنی است که وزارت دفاع افغانستان حدود یک هفته قبل در واکنش به ادعای وزارت خارجه روسیه مبنی بر کمک هلیکوپترهای ناشناس به گروه تروریستی داعش اعلام کرده بود که هیچ مدرکی وجود ندارد که ادعای وزارت خارجه روسیه را در مورد کمک رساندن هلیکوپترهای ناشناس به داعش در افغانستان تایید کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا