آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

روسیه و پاکستان همکاری‌های نظامی خود را گسترش می‌دهند

پاکستان برای نخستین‌بار توافق مهمی با روسیه در زمینه همکاری‌های نظامی امضا کرده که اجازه آموزش افسران نظامی پاکستانی را توسط ارتش روسیه می‌دهد.
این توافق میان اسلام‌آباد و مسکو پس از آن صورت گرفته که امریکا برنامه آموزش نظامیان پاکستانی را در نهادهای نظامی ایالات متحده متوقف کرده است.
خبرگزاری رویترز در یک گزارش ویژه به نقل از مقام‌های امریکایی گفته است که این اقدام حکومت ایالات متحده بخشی از تعلیق کمک‌های نظامی و امنیتی این کشور به پاکستان است.
تاکنون وزارت دفاع ایالات متحده و ارتش پاکستان در مورد این گزارش اظهار نظر نکرده‌اند.
یک مقام امریکایی گفته است که پاکستان امسال از برنامه بین‌المللی آموزش‌های نظامی حکومت ایالات متحده اخراج شده است.
قرار بود امسال در این برنامه ۶۶ افسر ارتش پاکستان برای فراگیری آموزش‌های نظامی اشتراک کند.
مقام‌های پاکستانی هشدار داده‌اند که این اقدام ایالات متحده سبب خواهد شد تا ارتش پاکستان برای کسب آموزش در بخش رهبری نظامی به روسیه و چین رو بیاورد.
بسیاری افسران ارشد پیشین و بر حال ارتش پاکستان تحصیلات عالی خود را در بخش نظامی در ایالات متحده به پایان رسانده‌اند.
در همین حال «سی‌ان‌ان» گزارش داده که پاکستان برای نخستین‌بار توافق مهمی با روسیه در زمینه همکاری‌های نظامی امضا کرده که اجازه آموزش افسران نظامی پاکستانی را توسط ارتش روسیه می‌دهد.
براساس اعلام وزارت دفاع پاکستان، توافق مذکور میان پاکستان و روسیه در زمینه آموزش و همکاری نظامی در جریان یک نشست کمیته موسوم به کمیته مشورتی نظامی مشترک روسیه – پاکستان در شرق اسلام‌‌آباد به دست آمد.
ضمیر‌الحسن شاه وزیر دفاع پاکستان و جنرال آلکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه به عنوان روسای هیئت‌های دو کشور در این مذاکرات که در مقر ارتش پاکستان در شهر راولپندی برگزار شد، حضور داشتند.
در بیانیه وزارت دفاع پاکستان آمده است، دو طرف مذاکراتی جامع و دقیق درباره فرصت‌ها برای همکاری‌های آینده انجام دادند.
این وزارتخانه اعلام کرد: دو طرف بر تعهدشان برای تعمیق گفت‌وگو و افزایش ارتباطات در حوزه دفاعی تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا