آخرین اخباراجتماعافغانستانفرهنگ و دانش

رونمایی تفسیر «نور فروزان» در هرات


ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات طی یک محفل، از کتاب بیست جلدی تفسیر «نور فروزان» اثر پروفیسور داکتر عبدالرحیم فیروز هروی، رونمایی کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، احمد جاوید ضرغام، آمر فرهنگ و هنر و سرپرست ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، تفسیر نور فروزان را به عنوان یکی از ارزشمند‌ترین تفاسیر قرآنی خوانده و افزود، نور فروزان، یکی از بهترین تفاسیری است که تاکنون به یکی از زبان‌های ملی کشورمان، یعنی فارسی‌ به رشته تحریر درآمده است.
به گفته وی، در این کتاب، علاوه بر این‌که نظریات دانشمندان و مفسران دیگر افزوده شده است، نظریات تفسیری خود پروفیسور هروی نیز بیان شده است.
موصوف در ادامه گفت: می‌توان ادعا کرد که پروفیسور هروی یکی از مفسران خبره این دیار می‌باشد.
در همین حال، مونسه حسن‌زاده معاون اجتماعی والی هرات نیز ضمن قدردانی از زحمات پروفیسور هروی در راستای تالیف این تفسیر افزود، جای خوشحالی است که امروز شاهد رونمایی تفسیر دیگری از قرآن‌شریف توسط فرزندان این مرز و بوم هستیم و جای بس افتخار است که هرات دارای بیشترین مفسران در حوزه تفسیر قرآن کریم است.
وی تاکید کرد که بدون شک، پروفیسور فیروز هروی نیز به عنوان میراث‌دار این راه، افتخار دیگری را در این حوزه آفریده است.
خانم حسن‌زاده ابراز امیدواری کرد که این تفسیر بتواند در اُنس‌گیری هر‌چه ‌بیشتر جامعه با قرآن و تحقیق و تفسیر آن نقش موثری را ایفا کند.
گفتنی است که پروفیسور فیروز هروی در سال ۱۳۳۰ در شهر هرات متولد و بعد از فراغت از صنف دوازدهم و شمولیت در دانشکده شرعیات کابل در سال ۱۳۵۱ با استفاده از بورسیه تحصیلی عازم کشور عربستان‌سعودی شده و تا مقطع دکترا به تحصیلات‌اش ادامه داد.
وی در نهایت موفق به اخذ رتبه پروفیسوری از این کشور شد و به حیث استاد در دانشگاه «ملک‌سعود» در کشور عربستان سعودی به تدریس پرداخت.
پروفیسور هروی تاکنون بیشتر از ۶۰ اثر علمی و تحقیقی در حوزه دین به زبان‌های فارسی و عربی داشته که می‌توان علاوه بر تفسیر نور فروزان، به کتاب‌هایی چون مال حرام و احکام آن در اسلام، احکام و آداب جامع زنان و زکات و روزه در اسلام به‌عنوان نمونه و بخش کوچکی از این آثار یاد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا