آخرین اخباراسلایدشوافغانستانمصاحبه

ریاست پاسپورت: توزیع فورم آنلاین از فساد جلوگیری می‎کند

سید عمر صبور، رییس عمومی پاسپورت در گفت‎وشنود با خبرنگار خبرگزاری دید می‎گوید، به زودی قرار است برای متقاضیان پاسپورت، فورم آنلاین توزیع شود.
آقای صبور تاکید کرد که آغاز این روند می‎تواند مانع از گسترش فساد شود و روند توزیع پاسپورت را تسریع بخشد.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس عمومی اداره پاسپورت همچنان از کاهش میزان دخالت زورمندان و مقام‎های حکومتی در این نهاد خبرداده، می‎گوید که واسطه‌کردن در گرفتن پاسپورت جرم پنداشته می‎شود.
وی افزود که آمار متقاضیان برای اخذ پاسپورت نسبت به ۳ ماه گذشته بیشتر شده و در هرهفته دست‌کم ۲۰ هزار و در ماه ۸۰ هزار جلد پاسپورت برای شهروندان کشور داده می‎شود.
از سوی هم، آقای صبور یکی از دلایل مشکلات را در روند توزیع پاسپورت، مراجعه باشندگان ولایات مشرقی به کابل دانسته، می‏افزاید که مراجعه آن‏ها باعث بلند رفتن آمار متقاضیان در کابل می‎شود.
رییس این اداره همچنان از توزیع پاسپورت برای شهروندان خارج از کشور خبرداده، افزود که از چندی بدین‌‎سو ریاست پاسپورت در همکاری با وزارت امور خارجه، برای شهروندان مهاجر کشور در ایران، اقدام به توزیع پاسپورت/گذرنامه کرده است که تاکنون برای بیشتر از ۲ هزار نفر توزیع شده است و در آینده نزدیک در پاکستان نیز روند توزیع آن آغاز خواهد شد.
گفتنی است که توزیع پاسپورت در ولایت‎ها به دلیل عدم صلاحیت کافی در ادارات محلی با مشکلاتی مواجه است و از این‌رو شمار زیادی از متقاضیان پاسپورت به مرکز مراجعه می‎کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا