آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس‌جمهور غنی عاملان قتل احمدشاه‌مسعود را «منبع شرارت» خواند


رییس‏ جمهور غنی به مناسبت شانزدهمین سالگرد شهادت قهرمان ملی کشور احمد شاه مسعود، می‌گوید که افغانستان هنوز در جنگ با تروریزم بین‌المللی قرار دارد و کسانی که قهرمان ملی را به شهادت رساندند و پس از آن توانستند افکار افراطی خود را در منطقه پخش کنند، هنوز هم برای منطقه «منبع شرارت و جنایت» هستند.
ریاست‌ ‏جمهوری، روز گذشته با نشر یک اعلامیه تاکید کرده است که روز شهید یادآور آرمان‌های بزرگ، رشادت‌های بی‌نظیر و قربانی‌های عظیم ملت ما است.
به گفته این نهاد، افغانستان برای حفظ عزت و سربلندی خود، حاکمیت بر سرنوشت و دفاع از ارزش‌ها و مقدسات خود، بهترین فرزندان‌اش را قربانی داده است.
در اعلامیه ریاست جمهوری آمده است:« تجلیل از هفته شهید به معنای تجدید پیمان با آن آرمان‌های بزرگ است. آن آرمان‌های بزرگ در حفظ وحدت و یک‌پارچگی مردم، در پیشرفت و ترقی افغانستان تجسم می‌یابد. شهدای افغانستان از هر قوم و از هر منطقه‌ای که بودند، به تمام اقوام و به تمام افغانستان تعلق داشتند. آنان می‌خواستند که کشور شان آزاد، آباد، سربلند و عزتمند باشد.»
در بخشی دیگر اعلامیه آمده است:« در چنین شرایطی، دامن‌زدن به شکاف‌ها، افزودنِ فاصله‌ها و تفرقه‌انداختن در میان مردمان این مرز و بوم، با راه و روش شهدای ما سازگار نیست. به میان کشیدن بحث‌هایی که اجماع ملی را خدشه‌دار سازد و به همبستگی مردم ما آسیب برساند، دور شدن از آرمان‌هایی است که فرزندان نامور و افتخار آفرین افغانستان به خاطر آن جان‌های خود را قربان کردند.
ریاست جمهوری همچنان افزوده است:« هفته‌ی شهید برای ما فرصتی است تا یکبار دیگر میثاق خود را با آرمان‌های شهدا تجدید نماییم.»
گفتنی است که ۱۸ سنبله مصادف است با سالروز ترور احمد شاه مسعود، قهرمان ملی کشور که همه‌ساله به گونه گسترده در کشور از آن تجلیل و بزرگ‌داشت به عمل می‌آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا