آخرین اخبارجهانسیاست

سارا نتانیاهو به دلیل فساد مالی بازجویی می‌شود

رسانه‌های اسراییلی گزارش داده‌اند که سارا نتانیاهو همسر نخست‌وزیر اسراییل به دلیل آنچه سوء استفاده مالی از بودجه دولتی خوانده شده است، در انتظار صدور جلب دادستانی کل اسراییل است.
به نقل از اسراییل تودی، سارا نتانیاهو منتظر صدور کیفرخواست دادستان کل کشور اسراییل است تا به پرونده فساد مالی‌اش رسیده‌گی شود.
در همین حال، گفته می‌شود که مینی نفتالی؛ سرایدار سابق مقر نخست‌وزیری اسراییل نیز امروز برای بازجویی درباره استفاده از بودجه دولتی در جهت مصارف شخصی توسط سارا نتانیاهو به واحد ۴۳۳ پلیس می‌رود.
«آویخای مندلبلیت» دادستان کل اسراییل نیز در همین رابطه اعلام کرده که پس از جلسه امروز نفتالی با پولیس تصمیم خود را برای صدور یا عدم صدور کیفرخواست بر علیه سارا نتانیاهو اتخاذ خواهد کرد.

از ماه ها قبل خانواده نتانیاهو متشکل از بنیامین و سارا نتانیاهو به همراه پسر بزرگ این خانواده درگیر اتهامات گسترده مالی هستند.
بنیامین نتانیاهو و همسرش متهم به استفاده از قدرت و پول دولتی در جهت مقاصد شخصی بوده و بارها شاهد تظاهرات‌های گسترده مردم علیه خود بوده‌اند.
با این همه، بنیامین نتانیاهو پس از بالاگرفتن جنجال‌های فساد مالی خود و خانواده‌اش بارها اعلام کرده که دلیلی برای استعفا و یا برگزاری انتخابات زوددرس در سرزمین‌های اشغالی نمی‌بیند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا