آخرین اخباراسلایدشوتبصرهتحلیلجنگجهانحقوق بشرمنطقه

سربازان اوکراین؛ قربانی حفظ هژمونی رو‌به زوال آمریکا

خبرگزاری دید: آمریکا که این روزها هژمونی جهانی خود را در خطر میبیند، به وضوح اوکراین را در معرض یک خطر بسیار بزرگ قرار داد و اکنون نیز به پایان این مصیبت رضایت نمیدهد، گویی که میخواهد مردان اوکراینی تا آخرین نفر نابود شوند. آمریکا در غزه نیز از یک جنگ بی سرانجام و فرسایشی دیگر حمایت میکند و هرچه پول خرج نتانیاهو و زلنسکی مینماید، در واقعیت میدان هیچ تغییری به نفع خود احساس نمیکند.

یک ژنرال اوکراینی گفته بود در حالی که روسیه حمله ای گسترده را شروع کرده و پیشروی میکند، ما با کمبود نیرو مواجه ایم. اوکراین مرزها را بر روی مردانی که توان جنگیدن دارند بسته و اجازه خروج به آنها نمیدهد. بسیاری از جوانان نیز میگویند در صورت اعزام به جبهه ها، برای دوران خدمتمان پایانی متصور نیست و احتمالا تا زمانی که به قبر سلام کنیم باید آنجا بمانیم.

شرایط در اوکراین به نحوی پیش میرود که مردم از حاکمیت و پیروزی در جنگ نا امید شده اند و ایستادگی در برابر روسیه را امری واهی و بی نتیجه تلقی میکنند. این روزها که روسیه از یک طرف روابط سیاسی و اقتصادی خود را بازسازی میکند و همزمان دور جدیدی از پیشروی ها در اوکراین را شروع کرده، واحد سربازگیری ارتش زلنسکی در خیابانها سعی میکند به زور مردان را به خط مقدم بفرستد.

سوال این است: فرضا اگر افرادی را آنگونه که در رسانه ها نشر شده در خیابان دستگیر و به جبهه فرستادند، آیا اینها در جبهه ها خواهند جنگید؟! بسیاری از سربازان اوکراینی به محض رسیدن به خط مقدم خود را به اسارت روسیه در می آورند تا از اسارت زلنسکی آزاد شده و حداقل جانشان حفظ شود.

آمریکا که این روزها هژمونی جهانی خود را در خطر میبیند، به وضوح اوکراین را در معرض یک خطر بسیار بزرگ قرار داد و اکنون نیز به پایان این مصیبت رضایت نمیدهد، گویی که میخواهد مردان اوکراینی تا آخرین نفر نابود شوند. آمریکا در غزه نیز از یک جنگ بی سرانجام و فرسایشی دیگر حمایت میکند و هرچه پول خرج نتانیاهو و زلنسکی مینماید، در واقعیت میدان هیچ تغییری به نفع خود احساس نمیکند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا