آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

سرور دانش به حکومت و کمیسیون انتخابات: از تقلب در انتخابات و نتایج آن دوری کنید!

همزمان با فرارسیدن موعد انتخابات پارلمانی ۲۸ میزان، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری با نشر پیامی، به نهادهای انتخاباتی و حکومت هشدار داده است که از تقلب و دستکاری آرای مردم جداً خودداری کنند.


همزمان با فرارسیدن موعد انتخابات پارلمانی ۲۸ میزان، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری با نشر پیامی، به نهادهای انتخاباتی و حکومت هشدار داده است که از تقلب و دستکاری آرای مردم جداً خودداری کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این پیام که امروز پنجشنبه (۲۶ میزان) صادر شده، آمده است: گذشتۀ درخشان مردم می‌رساند که بار دیگر نیز شاهد حماسۀ حضور مردم در پروسۀ انتخابات سرنوشت‌ساز ۲۸ میزان خواهیم بود. بدون شک، علاوه بر گسترش سطح آگاهی و حضور نسل جدید و تحصیل‌کرده، تجربیات گذشته و درک شرایط حساس و دشوار کنونی نیز حضور مسئولانۀ مردم را در پروسۀ انتخابات پیش رو نوید می‌دهد.
آقای دانش همچنین تصریح کرده است: مالک اصلی نظام، حاکمیت و دستاوردهای مدنی و اجتماعی امروز افغانستان، همانا همۀ مردم افغانستان هستند. حاکمان تا زمانی می‌توانند به نمایندگی از مردم در مناصب حکومتی حضور داشته باشند که در خدمت به مردم و حفاظت از دستاوردهای آنان، متعهد و قابل اعتماد باشند.
به گفته معاون دوم ریاست جمهوری،‌ در شرایط حساس کنونی انتخابات یک آزمون ملی است. فرجام موفقانۀ این آزمون، مردم افغانستان را نسبت به آینده امیدوار و دشمنان را کاملاً از اهداف شوم‌شان ناامید خواهد ساخت. بنابراین، من با تمام اطمینانی که به مردم آگاه افغانستان دارم، باز هم تأکید می‌کنم از رفتارهایی که باعث امیدواری دشمنان افغانستان و کاهش انگیزۀ مردم افغانستان نسبت به پروسۀ سرنوشت‌ساز انتخابات شود، جداً پرهیز شود.
او در ادامه تأکید کرده است که برخی حرکت‌ها که در گذشته راجع به تضعیف پروسۀ انتخابات فعلی صورت گرفت، به میزان مشارکت مردم آسیب رساند؛ ولی باز هم مردم آگاه افغانستان منافع و مصالح علیای افغانستان را بر هر مصلحت دیگر ترجیح خواهند داد و در روز ۲۸ میزان با مشارکت گستردۀ‌شان ثابت خواهند کرد که آنان همیشه در صحنه حضور دارند و همیشه تأثیرگذار هستند.
در بخشی از این پیام آمده است: پس از برگزاری انتخابات، وظیفۀ مهم نهادهای انتخاباتی این است که با صیانت از آرای پاک مردم تعهد و مسئولیت‌پذیری‌شان را به بهترین وجه به نمایش بگذارند. بنابراین، به تمام نهادها و دست‌اندرکاران انتخاباتی و حکومتی هشدار می‌دهم که از هرگونه رفتار غیرقانونی که منجر به تخلفات انتخاباتی و خدای ناخواسته تقلب انتخاباتی شود، جداً پرهیز کنند و تطبیق قوانین انتخاباتی را معیار اصلی برای شمارش و اعلام نتیجۀ آرای مردم بدانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا