آخرین اخباراسلایدشواقتصاد و توسعهامنیت و حوادثایرانپاکستانجهانخبر های مهممنطقه

سفر رئیسی به پاکستان؛ تجارت ۱۰ میلیارد دالری در دستور کار تهران-اسلام‌آباد

خبرگزاری دید: رییس جمهور ایران در جریان سفرش به اسلام‌آباد تأکید کرد سطح روابط اقتصادی با پاکستان در سطح روابط سیاسی نیست و افزود که در این سفر برنامه‌ریزی یک ارتباط تجاری ۱۰ میلیارد دالری را در دستور کار دارد.

به نقل از ایراف، امروز( ۳ ثور) «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر به دعوت رؤسای کشورهای پاکستان و سریلانکا انجام می‌شود. پاکستان کشور مهمی در منطقه آسیاست، کشوری مسلمان، دارای روابط تاریخی، تمدنی و اسلامی با جمهوری اسلامی ایران. ملتهای ایران و پاکستان روابط دیرینه‌ای با یکدیگر دارند.

وی در ادامه مطرح کرد: تاکنون روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی خوبی با پاکستان داشته‌ایم. روابط منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خوبی با پاکستان داشته و همکاری‌های دوجانبه منطقه‌ای و فرامنقطه‌ای خوبی بین ما برقرار بوده است.

رییس جمهور ایران اشاره کرد: ایران و پاکستان در موضوع حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین مبارزه با تروریسم دیدگاه‌های مشترکی دارند در راستای سیاست همسایگی و سیاست ارتباط با کشورهای مسلمان و همسو معتقدیم که ارتباط با کشور دوست و برادر پاکستان باید ارتقا پیدا کند و اراده دو کشور نیز بر ارتقا روابط است.

وی تصریح کرد: گفت‌وگوهای ما با پاکستان در حوزه مسائل امنیتی، مرزی تجاری به ویژه در حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی خواهد بود. سطح روابط اقتصادی با پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست و ما در این سفر برنامه‌ریزی یک ارتباط تجاری ۱۰ میلیارد دلاری را در نظر داریم.

وی گفته است: مردم پاکستان مردمی متدین هستند و امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم. امنیت مرز ایران و پاکستان حتماً به نفع دو کشور و دو ملت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا