آخرین اخباراسلایدشوجهان

سفر طولانی ترامپ به آسیا/ تشویق کشورهای آسیایی در برابر کوریای شمالی


دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا روز گذشته طولانی‌ترین سفرش را به آسیا آغاز کرد. . ترامپ در این سفر برای جلب کمک‌ کشورهای آسیایی برای فشار آوردن به کوریای شمالی و توقف برنامه هسته‎ای آن کشور تلاش خواهد شد.
ترامپ در این سفر از کشورهای جاپان، کوریای جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین دیدار خواهد کرد و این سفر بیش از۱۰ روز طول خواهد کشید.
به نقل از العربیه، این سفر در حالی است که هم اکنون ترامپ در امریکا با دشواری‌هایی روبروست. از آن جمله می‌توان به تحقیقات پلیس فدرال در باره مداخله روسیه در انتخابات سال گذشته، حمله در شهر نیویورک و رای‎زنی‌ها برای طرح کاهش مالیات‌ در کنگره اشاره کرد.
در آغاز این سفر آقای ترامپ به هاوایی رفته و از پرل هاربر دیدار می‎کند، سپس به جاپان و کوریای جنوبی می‎رود تا جبهه ضد کوریای شمالی را تقویت کند و در سفرش به چین با « شی جین پینگ » رییس‎جمهور آن کشور دیدار کرده و از او می‎خواهد که فشارهای بیشتری بر پیونگ‎یانگ وارد کند.
ترامپ در اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام در شهر دانانگ در ویتنام شرکت می‌کند و پس از آن به شرکت در اجلاس کشورهای جنوب شرقی آسیا به مانیل، پایتخت فیلیپین می‌رود.
غیبت طولانی ترامپ از شهر واشنگتن در حالی‎که طرح کاهش مالیات‌ در کنگره امریکا مطرح است، می‌تواند این طرح را به سرنوشت طرح اصلاح بیمه درمانی گرفتار کند که نتوانست به جایی برسد.
پیش از این، طولانی‎ترین سفری که یک رییس‎جمهوری امریکا به آسیا داشته در دهه ۹۰ میلادی بود که جورج بوش پدر در جاپان بیمار شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا