آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

سفیر اتحادیه اروپا: کمیسیون انتخابات باید اعتماد احزاب سیاسی را جلب کند

به تازه‏‌گی سفیر اتحادیه اورپا « پیری مایودان » با اعضای ارشد کمیسیون مستقل انتخابات دیدار و گفت‌‏وگو داشته است.
یک منبع از کمیسیون انتخابات به خبرگزاری دید، می‏‌گوید که در این دیدار سفیر اتحادیه اروپا به کمیسیون گفته است که باید اعتماد احزاب سیاسی را جلب کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، این تاکید از سوی سفیر اتحادیه اورپا در حالی صورت می‏‌گیرد که احزاب سیاسی حکومت را به مداخله در امور کاری کمیسیون متهم می‏کنند و معترض‌‏اند که با چنین وضعیت، انتخابات سال آینده همانند انتخابات سال‌‏های گذشته با تقلب اجرا خواهد شد.
سفیر اتحادیه اروپا همچنان افزوده است: نه تنها مردم افغانستان بلکه جامعه جهانی انتخابات آینده و عملکرد کمیسیون را نظاره‌گر است.
از سویی هم، آقای پیری مایودان بیان داشته است که ناامنی از چالش‏‌های کلان انتخابات آینده است که بیشتر شرکت زنان را آسیب می‏زند.
در همین حال، شورای عالی احزاب جهادی که مرکب از ۱۱ حزب سیاسی است در دیدار با اعضای کمیسیون انتخابات، حمایت شان را از این کمیسیون اعلام کردند.
آقای عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون انتخابات نیز گفته است که انتخابات آینده، تنها با حمایت جریان‏‌های سیاسی می‏‌تواند به دور از تقلب برگزار شود.
با این همه، این گفته‏‌ها در حالی صورت می‌‏گیرد که اخیراً کمیسیون انتخابات از بی‌توجهی حکومت لب به سخن گشوده و تاکید کرده است که ریاست‏ جمهوری پاسخ نامه‌‏های رسمی کمیسیون را نمی‌‏دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا