آخرین اخبارافغانستانایرانسیاستمنطقه

سفیر ایران در کابل: اطلاعاتی از چگونگی انتقال گروه داعش در اختیار کابل گذاشته‌ایم

محمد رضا بهرامی سفیر ایران در افغانستان، در رونمایی پژوهش« ادراک نخبگان افغانستان از جمهوری اسلامی ایران» روز پنجشنبه ۱۳ ثور مدعی شده که اطلاعاتی از چگونگی انتقال گروه داعش به افغانستان در اختیار نهادهای امنیتی و اطلاعاتی این کشور قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای بهرامی می‌گوید که اطلاعاتی را در مورد چگونگی انتقال گروه داعش به نقاط مختلف افغانستان، در اختیار نهادهای اطلاعاتی کابل قرار داده است.
هرچند آقای بهرامی روشن نکرده است که گروه داعش از سوی چه کسانی، کدام کشورها و کدام گروه‌ها به افغانستان انتقال داده می‌شود.
وی اما، افزود که گسترش فعالیت‌های داعش در افغانستان یکی از عوامل نگرانی‌های مشترک افغانستان و ایران است.
او گفت:« یک بخشی از اطلاعات غیر آشکار و پنهان را توسط سرویس‌های امنیتی مبنی بر چگونگی انتقال بعضی از اعضای گروه داعش از مناطق دیگر به افغانستان در اختیار سیستیم‌های امنیتی افغانستان قرار دادیم.»
حکومت افغانستان تاکنون در مورد این اظهارات سفیر ایران، چیزی نگفته است.
در همین حال، در بسته پژوهشی رونمایی شده، دیدگاه‌ها در باره عملکرد دولت ایران در برابر افغانستان به بررسی گرفته شده و برسه بخش روابط اقتصادی، سیاسی و مذهبی بیشتر تمرکز شده است.
در این بسته در بخش سیاست‌های امنیتی نگرش نخبگان افغانستان منفی و ۵۵درصد، در باب سیاست‌های اقتصادی ۴۱درصد نارضایتی و در بخش سیاست‌های مذهبی ۶۷ درصد رضایت وجود داشت.
گفتنی است که ایران همواره از فعالیت‌های داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا