آخرین اخبارافغانستانسیاست

سفیر بریتانیا با محقق دیدار کرد/ استاد محقق می‌تواند نقش مثبت در تنش میان کابل و بلخ ایفا کند

«نیکولاس کی»‌ سفیر بریتانیا در کابل با محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی و عضو ارشد ایتلاف نجات دیدار کرده و بر نقش مثبت آقای محقق در حل تنش‌ها میان کابل و بلخ تاکید کرد.
سفیر بریتانیا همچنان حمایت خویش را از طرح امنیت خودی مساجد و تکایا اعلام کرده و افزود که طرح حمایت از مساجد و تکیه‌خانه‌های توانست امنیت مراکز دینی را تامین کند.
به گزارش خبرگزاری دید، نیکولاس کی سفیر بریتانیا در کابل در دیدار با محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی و عضو ارشد ایتلاف نجات، ضمن اشاره به تحولات اخیر افغانستان و تنش‌های به وجود آمده، نگرانی‌اش را از ادامه تنش‌هاى موجود ابراز داشته و تاکید کرد که مسایل داخلی افغانستان باید به طور مسالمت‌آميز ودر اسرع وقت حل گردد تا بتواند انتخابات به موقع برگزار شود.
سفیر انگلستان، سال گذشته را سال تلخ برای مردم افغانستان و خصوصاً جامعه هزاره عنوان کرده و یادآوری کرد که حمله بر مراکز دینی و مردم ملکی تلفات زیادی را به بار آورده است و این می‌رساند که باید با تروریزم مبارزه جدی و همه‌جانبه صورت گیرد.
وی از طرح امنیتی مساجد و مراکز دينى استقبال کرده و خاطر نشان نمود که تطبیق آن بر کاهش حملات تروریستی موثر بوده است.
سفیر انگلستان همچنان از استاد محقق خواست تا در حل مشکلات پیش‌آمده شریک شده در یک اقدام خيرخواهانه و با گفت‌وگو و مذاکره با جریان‌های مختلف، در حل آن نقش مفيد ايفا کند.

در همین حال، استاد محقق معاون ریاست اجرایی از افزایش ناامنى وگسترش ساحه نفوذ تروریستان به شمال کشور ابراز نگرانی کرد.
محمد محقق در مورد قتل عام‌هاى سيستماتيک وجنايات ضد بشرى اعمال شده توسط تروريستان خصوصاً گروه تكفيرى داعش یادآوری کرد که داعش طی دو و نيم سال گذشته، علاوه بر جنگ‌هاى خونين وعمليات انتحارى كور عليه مناطق مشرقى وجنوب وشمال كشور، ١٦ حمله خونین به مراکز دینی و تجمعات مردمی جمع هزاره وتشيع سازماندهى نموده که طی آن بیشتر از یکهزار و دوصد تن از افراد ملکی شهید و زخمی شده‌اند.
آقای محقق خواستار اصلاح نظام انتخاباتی کشور شده و بر اشتراک تمام جریان‌های سیاسی، مدنی، حزبی و جهانی در نظارت بر انتخابات تاکید کرد.
گفتنی است که پیش از این محمد محقق چند بار از نفوذ و گسترش داعش در شمال کشور ابراز نگرانی کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا