آخرین اخباراسلایدشوجهان

سفیر چین در روسیه: گزینه نظامی در مسئله کوریا پذیرفتنی نیست


به دنبال بلند رفتن تنش میان ایالات متحده امریکا و کوریای شمالی بر سر تصویب دور جدید تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه «پیونگ‌یانگ» و تفسیری که کوریای شمالی از این تحریم‌های به عنوان « اعلام جنگ » کرده است، سفیر چین در روسیه گفته است که مسئله کوریای شمالی راه حل نظامی ندارد.
سفیر چین در روسیه گفت، مسائل کوریای ‌شمالی را نمی‌توان با ابزارهای نظامی حل و فصل کرد؛ چرا که چنین گزینه‌ای تنها به وخیم شدن مشکلات موجود ختم می‌شود.
به نقل از رسانه‌های روسی، «لی هویی»‌ سفیر چین در روسیه می‌گوید: چین و روسیه اتفاق نظر دارند که این مسئله راه ‌حل نظامی ندارد؛ زیرا چنین گزینه‌ای تنها به تشدید مشکلات می‌انجامد و تبعات جدی‌ در پی خواهد داشت. نه تنها در گذشته بلکه در آینده، راه ‌حل برای مشکلات از طریق ابزارهای نظامی نباید به گزینه هیچ کشوری تبدیل شود.
سفیر چین تاکید کرد،«مقابله همزمان با علت و معلول بیماری» برای حل مشکل مذکور در شبه‌جزیره کوریا ضروری است.
او افزود:« اعمال زور و اقدام یکجانبه پذیرفتنی نیست و طرف‌های درگیر باید خویشتن‌داری نشان دهند. ایالات متحده امریکا و کوریای ‌جنوبی باید برای آغاز گفت‌وگوها تمایل نشان دهند و تنها با مذاکره می‌توان مشکل هسته‌ای شبه جزیره کوریا را حل کرد.»
روز گذشته پس از تصویب دور تازه تحریم‌ها علیه کوریای شمالی، این کشور آن را به معنی «اعلام جنگ» خواند و گفت که به آن پاسخ خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا