آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

سیستم آبرسانی معیاری فاز چهارم شهرک صنعتی هرات تهداب‌گذاری شد!

سيستم آبرسانی معیاری فاز چهارم شهرك صنعتی هرات امروز از سوی محمد آصف رحیمی والی این ولایت تهداب گذاری شد.
اين پروژه با هزینه حدود ١٢ ميليون افغانی در يك سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
در کنار این برنامه، نهال‌نشانی و توسعه فضای سبز شهرک صنعتی نیز از سوی والی هرات آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری دید، قرار است از طریق این برنامه شمار قابل توجهی درخت در اماکن تفریحی و فضای سبز و همچنان جاده‌ها و اماکن عمومی شهرک صنعتی کاشت شود.
نصیر احمد فضلی رییس محیط زیست از حمایت‌های همه جانبه ولایت هرات از روند توسعه فضای سبز قدردانی کرد.
آقای رحیمی والی هرات، ضمن تبریک گفتن فرا رسیدن فصل نهال‌نشانی، تامین منبع واحد آب آشامیدنی را غرض آبیاری ساحات سبز واشجار مفید خواند.
آقای رحیمی، در جمع سرمایه‌گذاران و مسئولان کارخانجات شهرک صنعتی، حمایت از صنعت، زمینه‌سازی به توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی را از جمله اولویت‌های کاری اعلام کرد.
در همین حال، فریدون سروری رییس شهرسازی هرات گفت:« با بهره‌برداری ازین پروژه مشکلات کارخانه داران از ناحیه دسترسی به آب زراعتی برطرف می‌شود.
در ادامه حمید‌الله خادم رییس اتاق صنایع ولایت هرات نیز از افزایش علاقه‌مندی سکتور خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و شهرک صنعتی خبر داد و خواهان فراهم‌سازی امکانات بیشتر سرمایه‌گذاری شد.
پروژه اعمار چاه‌های آب و ذخایر ارتفاعی شهرک صنعتی هرات که امروز افتتاح شد، شامل حفر چهار حلقه چاه عمیق با ظرفیت تولیدی هر کدام ۵۰۰۰ متر مکعب آب در شبانه روز می‌باشد.
همچنان در این پروژه دو ذخیره ارتفاعی اساسی به حجم هریک ۷۰ متر مکعب نیز اعمار خواهد شد.
در این میان والی هرات و هیئت همراه از مجتمع صنعتی شمس ملی افغان نیز بازدید نمود و بر حمایت از صنعت کاران تاکید کرد.
این مجتمع در اوایل سال ۱۳۹۶ با استفاده از تکنالوژی پیشرفته اروپایی راه‌اندازی شد که روزانه از طریق بازیافت ۱۰۰ الی ۱۲۰ تن باتری فرسوده ۵۰ الی ۶۰ تن سرب خالص و آلیاژی را بسته بندی و به کشورهای اروپایی وآسیای شرقی صادر می‌نماید.
این در حالیست که هفته گذشته نیز لابراتوار كيفيت دوا که با هزینه يكصد وهفت ميليون افغانی ساخته شده است در شهرک صنعتی گشایش یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا