آخرین اخبارجهانسیاست

شمار پناهجویان در مسیر اروپا افزایش یافته است


سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید پناهجویان طی ماه‌های اخیر برای رسیدن به اروپا مسیر جدیدی را انتخاب کرده‌اند.
بنا به اعلام این سازمان، پناهجویان اکنون بیش از گذشته از یونان به آلبانیا، مونته‌نگرو، بوسنی هرزگوین و کرواسی می‌روند. داده‌های جدید نشان می‌دهد که در پنج ماه اول سال جاری میلادی ۶۷۰۰ پناهجو به بوسنی هرزگوین، آلبانیا و مونته‌نگرو رفته‌اند.
این رقم بیش از دو برابر کل آمار پناهجویانی است که سال گذشته به این سه کشور رفتند.
اکثریت پناهجویان طی ماه‌های گذشته به بوسنی و هرزگوین رفته‌اند. این در حالی است که صدها نفر از این پناهجویان شب‌ها را در پارک‌های «سارایوو» سپری می‌کنند.
طبق اعلام سازمان بین‌المللی مهاجرت، بیش از چهار هزار پناهجو طی سال جاری به بوسنی و هرزگوین رفته‌اند. طی سال گذشته تنها ۷۵۵ پناهجو به این کشور رفته بودند.
حدود ۲۰ درصد پناهجویانی که سال جاری به بوسنی و هرزگوین رفته‌اند خود را اهل سوریه معرفی کرده‌اند. سایر پناهجویان اهل عراق، ترکیه، الجزایر و افغانستان بودند.
بیش از یک میلیون پناهجو طی سال ۲۰۱۵ میلادی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پناه بردند. از سال ۲۰۱۶ امکان عبور از مسیر موسوم به «مسیر بالکان» برای پناهجویان وجود ندارد. این مسیر شامل عبور از کشورهای ترکیه، یونان، جمهوری مقدونیه و صربستان می‌شد.
پناهجویان از پاییز سال گذشته و همزمان با تشدید کنترول‌های مرزی بین کشورهای صربستان، مجارستان و کرواسی به مسیر جایگزین (یونان، آلبانیا، مونته نگرو، بوسنی هرزگوین و کرواسی) روی آوردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا