آخرین اخباراسلایدشوافغانستانتحلیلسیاست

سید علی‌رضا محمودی:

شمال در مسیر توطیه‌های بزرگ قرار دارد

سید علی‌رضا محمودی رییس مجمع ملی مردم افغانستان در خصوص تنش میان ارگ و ولایت بلخ می‏‌گوید، کنار رفتن عطا محمد نور از سمت مقام ولایت بلخ، مشروط بر عملی‌شدن خواست‌‏های تیم اصلاحات و همگرایی و جمعیت اسلامی بود و نباید این اخلاق سیاسی از سوی ریاست جمهوری نادیده گرفته شود.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای محمودی تاکید می‌‏کند، پس از آن‌که داکتر عبدالله در ریاست اجرایی کشور نتوانست توافق‌نامه شکل‌گیری حکومت وحدت ملی را که پای آن نماینده سازمان ملل، جامعه جهانی و امریکا امضا کرده است، عملی کند. عطا محمد نور از سوی جمعیت اسلامی و تیم اصلاحات و همگرایی وارد مذاکره با ریاست‏ جمهوری شد و آقای نور به نمایندگی از یک آدرس کلان سیاسی و مردمی با ارگ گفت‌‏وگو کرده است نه در حد یک والی.
رییس مجمع ملی مردم افغانستان همچنان بیان می‏دارد که استاد عطا بخشی از حکومت وحدت ملی است و ریاست‏ جمهوری نمی‎تواند او را از مقام ولایت بلخ کنار بزند.
در همین حال، این آگاه امور سیاسی می‏‌افزاید که آقای نور در جریان مذاکراتش با رییس‏ جمهور برای اعتمادسازی به منظور پیشرفت در این مذاکره استعفانامه بدون تاریخ را به ارگ تسلیم کرده است و اکنون پذیرفتنی نیست.
این فعال سیاسی تصریح می‏‌کند که منظوری این استعفا‏نامه بدون تاریخ، مشروط بر عملی‌شدن خواست‏‌های مشروع یک بخش حکومت بوده و است.
از سویی هم، این چهره منتقد حکومت کنونی خاطر نشان‏ می‌‏سازد که عطا محمد نور بخشی از حکومت وحدت ملی است و این را نیز ارگ فراموش نکند که آقای نور یک والی ساده نیست که با مکتوب ریاست‏ جمهوری برکنار یا مقرر شود.
رییس مجمع ملی مردم افغانستان با اشاره به حکومت‏‌داری استاد عطا در بلخ می‌‏گوید، حکومت‏داری ایشان ابروی نظام است و در بخش‏‌های فرهنگی، اقتصادی، امنیت و معارف، دست‏‏آورد‏های قابل دفاع دارد.
آقای محمودی اضافه می‌‏کند که ولایت‏‌های شمال کشور در مسیر توطیه ارگ قرار دارد و حضور استاد عطا در شمال و شمال شرق کشور موجب ثبات و آرامش مردم خواهد بود.
گفتنی است که تنش میان کابل و بلخ، این روزها به سوژه داغ اخبار و دیالوگ‌های سیاسی مبدل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا