آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات: اعتراضات بدخشان گسترش خواهد یافت

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات می‌گوید که حرکت اعتراضی مردم بدخشان خودجوش است، اما محدود به این ولایت نخواهد ماند و به سراسر افغانستان گسترش خواهد یافت.

این شورا در اعلامیه‌ای که در پیوند به اعتراضات مردمی در بدخشان منتشر کرده، گفته که آزار و اذیت مردم از سوی نیروهای طا-لبان اعتراضات مردمی را برانگیخته است.

در اعلامیه این شورا آمده: «خیزش مردم بدخشان علیه استبداد و خشونت طالبان که یک حرکت خودجوش مردمی است، یقینا محدود به یک ولایت نمانده و دیری نخواهد گذشت که در نتیجه‌ی جریحه دار شدن وجدان عمومی به قیام های توفنده در سرتاسر کشور تبدیل خواهد شد».

در اعلامیه شورای مقاومت ملی برای نجات تصریح شده که «این سرکوب بی‌رحمانه نه بخاطر کشت خشخاش بلکه با انگیزه سیاسی صورت می‌گیرد، زیرا طالبان در بسا از نقاط کشور، خودشان مروج کشت کوکنار هستند و اقتصاد شان از گذشته تا حال بر پایه‌ی کشت کوکنار استوار بوده و این سیاست یک بام و دو هوا روی مقاصد سیاسی انجام می‌شود».

شورای مقاومت ملی برای نجات در اعلامیه‌اش از طا-لبان خواسته که صدای اعتراض مردم را بشنوند در غیر آن با خشم همگانی ملت مواجه خواهند شد.

گفتنی است که اعتراضات در بدخشان وارد چهارمین روز شده، در نخست اعتراضات مردمی در ولسوالی درایم آغاز شد، اما بعداً به چند ولسوالی دیگر نیز گسترش یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا