آخرین اخبارافغانستانگزارش

شورای کویته به داعش دستور داده در «شیندند » هرات پایگاه بسازد


شورای کویته پاکستان برای داعشیان امکانات و دستور می‌هد تا در ولسوالی شیندند ولایت هرات «لانه» باز کند که اهداف قدرت‌های جهانی تامین شود.
مهدی حدید، عضو شورای ولایتی هرات ضمن تایید این موضوع، به خبرنگار خبرگزاری دید گفت: داعشیان در حال حاضر «شیندند» را جهت برنامه‌های تروریستی شان از سوی شورای کویته انتخاب کرده‌اند تا آرمان اصلی‌شان تامین شود.
موصوف افزود که گروه داعش، «شیندند» را برای این انتخاب کرده که یک نقطه‌ استراتژیک برای این گروه تروریستی در مقایسه با دیگر نقاط غرب افغانستان است.
او می‌گوید، داعش به نام اسلام وارد میدان‌های نبرد با اسلام شده‌ است و از این طریق جوانان را جهت سربازگیری به بهانه اسلام، فریب می‌دهد که بایستی برای اسلام فعالیت تروریستی و تکفیری انجام شود.
امریکا، اسراییل، عربستان، قطر و جاپان در پرورش و ایجاد داعش نقش دارند.
آقای حدید ادامه می‌دهد، یکی از جنرال‌های برجسته امریکایی تایید می‌کند که داعش توسط امریکا برای نابودی جهان اسلام ایجاد شده‌است.
عضو شورای ولایتی هرات بیان می‌دارد، امریکا، اسراییل و عربستان داعش را پرورش داده و ایجاد کردند که بیاید برنده میدان شود نه این‌که از میان برداشته شود.
وی علاوه می‌کند، امروز اعضای گروه داعش در «سوریه و عراق» دیده نمی‌شود این موضوع برخواسته از آن است که اهداف و پلان‌های مشخص امریکا، اسراییل و عربستان ناکام شده‌است.
موصوف تاکید می‌کند، جاپان در ارسال موترهای مُدل‌بالا برای افراد داعش در کشورهای گوناگون جهان نیز متهم است که با داعش همکاری داشته است.
با این وجود، مقامات محلی ولایت هرات در زمینه حضور و فعالیت‌های گروه داعش در ولسوالی شیندند هرات حاضر به پاسخگویی نشدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا