آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاستمنطقه

شورای کویته دستور افزایش حملات انتحاری را صادر کرده است

جنرال جان نیکلسون فرمانده عمومی حمایت قاطع گفته است که شورای کویته از طالبان خواسته تا به جای عملیات برای تصرف شهرها، حملات انتحاری‌شان را افزایش دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال نیکلسون گفته که رهبران طالبان چهار ماه پیش در نشستی در شهر کویته تصمیم گرفتند که جنگجویان آن گروه از این پس شهرهای افغانستان را تصرف نکنند و در عوض به حملات انتحاری توسل جویند تا از آن طریق موجودیت خود را نشان دهند.
همچنان آقای نیکلسون گفته است که «من اینکار طالبان را به مثابه کاهش جاه‌طلبی آنان می‌نگرم، به این معنا که فشارهای ما کارا واقع شده است.»
مقام‌های افغانستان بارها تاکید کرده‌اند که رهبران گروه طالبان در پاکستان مستقرند و تروریستان در خاک این کشور پناهگاه‌های امن دارند.
در تازه‌ترین مورد، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور گفته است که خانواده‌های سران طالبان در پاکستان به‌گونه گروگان نگهداری می‌شوند. هرچند طالبان و پاکستان این ادعا را رد می‌کنند.
پس از سپتمبر ۲۰۱۶ که طالبان برای مدت کوتاهی شهر کندز را به تصرف در آوردند، تا کنون قادر به تصرف کدام شهر دیگر در افغانستان نشده‌اند. اما حملات انتحاری آن گروه در این مدت ادامه داشته است.
ماموریت معاونت ملل متحد برای افغانستان یا یوناما گزارش داده است که در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۷ حمله انتحاری در افغانستان صورت گرفته است که در اثر آن ۶۰۵ غیرنظامی کشته و بیش از ۲۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده است.
همچنان، یوناما گفته است که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ در حملات انتحاری طالبان در سال ۲۰۱۷حدود ۲۲ درصد کاهش رونما شده است، اما حملات انتحاری گروه تروریستی داعش در این سال ۱۸ درصد افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا