آخرین اخباراجتماعافغانستان

صدها بست معارف به رقابت گذاشته می‌شود‌


وزیر معارف کشور می‌گوید که قرار است این وزارت در سال جاری ۱۳ هزار بست خالی معلمی را به رقابت بگذارد.
داکتر میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف، امروز پنجشنبه (۷ سرطان) در مراسم آغاز امتحان جمعی معلمین در کابل، وعده سپرد که مشکلات کمی و کیفی در وزارت معارف از جمله کمبود معلمین را در سال جاری مطابق به پلان انکشافی معارف رفع کند.
آقای بلخی گفت که بر اساس پلان انکشافی سکتور معارف، در سال جاری خورشیدی این وزارت تعداد ۱۳ هزار بست جدید معلمی را در هماهنگی با کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی به اعلان خواهد گذاشت.
وی بیان داشت که اعلان این تعداد بست جدید معلمی که شامل بخش‌های تعلیمات عمومی، تعلیمات تخنیکی، تعلیمات اسلامی و تربیت معلم خواهد شد، گامی بزرگ در جهت رفع کمبودات این وزارت در بخش معلمین مسلکی بوده و می‌تواند در راستای انکشاف معارف تحولی بزرگ به میان آورد.
این اظهارات سرپرست وزارت معارف، همزمان با آغاز روند اخذ امتحانات جمعی معلمان در شهر کابل که بیش از ۳۰ هزار داوطلب در آن اشتراک کرده‌اند، صورت گرفت.
روند اخذ امتحان جمعی معلمان در شهر کابل سی و چهارمین دور اخذ امتحانات جمعی معلمان و کارکنان خدمات ملکی در سطح کشور است.
پیش از این، این امتحانات در ۳۳ ولایت کشور با اشتراک ۱۴۹ هزار تن که حدود ۳۵ درصد آن را زنان تشکیل می‌داد، گرفته شد که گفته می‌شود از این میان تعداد ۱۵ هزار تن به بست‌های معلمی و خدمات ملکی راه یافته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا