اسلایدشوافغانستانسیاست

صلاح‌الدین ربانی: اسلام‌آباد با افغانستان صادقانه رفتار کند


صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه کشور در دیدار با فرهیختگان تاجیک گفت: بهتر بود«دوشنبه» از «اسلام آباد» دعوت می‌کرد تا در روند صلح افغانستان شرکت و با دولت فعلی این کشور صادقانه همکاری کند.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از فارس، صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه کشور، در دیدار با اعضای اکادمی علوم تاجیکستان گفت: دوشنبه، همواره و در همه شرایط در کنار مردم و دولت افغانستان قرار داشته و در مبارزه با تروریزم از این کشور حمایت کرده است.
صلاح الدین ربانی، با اشاره به حمایت برخی کشورها از سازمان‌های تروریستی، گفت: کشورهای که از تروریزم حمایت می‌کنند بایستی زیر فشار قرار گیرند تا از آموزش و تجهیز این گروه‌های جنایت‌کار دست بردارند.
وزیر خارجه کشور، در بخش دیگری از سخنان خود از داعش به عنوان تهدیدی برای منطقه یاد کرد و افزود: برای مبارزه با این گروه افراطی تمام کشورها باید با دولت افغانستان همکاری کنند، زیرا همکاری با یک گروه افراطی برای از بین‌بردن گروه دیگر، سیاست قابل قبولی نیست.
وی به مذاکرات دولت افغانستان با حزب اسلامی اشاره کرد و گفت: در نتیجه این مذاکرات موافقت‌نامه صلح امضا شد که این به نوبه خود به برقراری صلح و ثبات در تمام کشور کمک می‌کند.
ربانی همچنان گفت: بهتر بود که«دوشنبه» از «اسلام آباد» دعوت می کرد تا در روند صلح افغانستان شرکت و با دولت فعلی این کشور صادقانه همکاری کند.
در همین حال، دکتر قاسم شاه اسکندراف، رییس جمعیت دوستی تاجیکستان با افغانستان، کرامت الله عالم اف، معاون اکادمی تاجیکستان و تعداد دیگری از دانشمندان تاجیک در خصوص روابط دو کشور در عرصه‌های علمی و پژوهشی و فرهنگی پیشنهاداتی ارایه کردند.
در پایان این ملاقات، رییس اکادمی علوم تاجیکستان تعدادی از کتب علمی و فرهنگی به وزیر امور خارجه افغانستان اهدا کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا