آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

صلح خواهان هلمند به کابل رسیدند


کاروان صلحی که ماه گذشته از هلمند به سوی کابل پیاده حرکت کرده بود، سرانجام ناوقت شب گذشته پس از طی مسافت بیش از ۶۰۰ کیلومتر به کابل رسید.
قرار است این کاروان امروز در کابل گردهمایی بزرگی با اشتراک مردم کابل داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری دید، این حرکت در ابتدا با ۹ نفر آغاز شد؛ اما در ادامه مسیر، ده‌ها نفر به آن‌ها پیوستند و با فراخوان تمدید آتش‌بس و آغاز گفت‌وگوهای صلح به کابل رسید.


بسم‌الله وطن دوست مسئول رسانه‌ای این حرکت گفت:« ما منطقه عیدگاه را برای گردهمایی خود تعیین کرده‌ایم. قرار است فردا صبح (دوشنبه) یک گرد همایی وسیع در آنجا داشته باشیم. ما در این گرد همایی به مردم معلومات می‌دهیم، دربارۀ اهمیت صلح، تمدید آتش‌بس و زیان‌های جنگ صحبت می‌کنیم، هزاران نفر منتظر ما هستند. کسانی ‌که از ماه گذشته چشم به راه ما بوده‌اند فردا بخیر در این گردهمایی با ما شرکت خواهند کرد.»


این در حالی است که دولت آتش‌بس خود را در برابر طالبان برای ده روز دیگر تمدید کرد؛ ولی طالبان گفته‌اند که آتش‌بس از سوی آن‌ها که در سه روز عید نافذ شده بود پایان یافته و حملات آن‌ها بر نیروهای دولتی از سرگرفته می‌شود.
اما حرکت مردمی برای صلح می‌گوید، در مسیر هلمند- کابل چه در مناطق زیر کنترول دولت و چه در مناطق زیر تصرف طالبان، با استقبال گرم مردم روبه‌رو شده‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا