آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

ضمیر کابلوف: پلان امریکا در افغانستان ناکام شده است


نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان می‌گوید که پلان امریکا در افغانستان ناکام شده است.
به نقل از اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده روسیه در امور افغانستان می‌گوید که حالا هدف امریکا آشکار شده و افغانستان برای امریکا- کشور «مستعمره» است
کابلوف در مصاحبه با روزنامه “ازویستیا” گفته است که افغانستان برای ایالات متحده امریکا — فقط یک کشور مستعمره بوده و برنامه‌های مقامات امریکا بازسازی شرق هند سابق را به یاد می‌آورد.
در همین حال، روزنامه USA Today به نقل از اریک پرنس، اساس‌گذار کمپنی خصوصی نظامی Blackwater می‌نویسد که قصر سفید تصمیم دارد قسمت عظیم فعالیت امریکا در افغانستان را به دوش کمپنی خصوصی نظامی بگذارد و حالا این پلان تحت بررسی جدی قرار دارد.
وی افزوده است:« سیاست امریکا در افغانستان- سیاست استعمار را به یاد می‌آورد. اریک پرنس پیشنهاد بازسازی هند شرقی را کرده است. حالا هدف امریکا در افغانستان آشکار شد.»
نماینده روسیه همچنان می‌گوید که تبدیل نیروهای نظامی اصلی امریکا در افغانستان به نیروهای خصوصی نظامی هدفمندانه نیست. کابلوف، پلان امریکا درافغانستان را ناکام توصیف کرد و گفت که مسکو حضور نیروهای امریکا در افغانستان را بی‌مفهوم می‌داند.
این در حالی‌ست که تصمیم ایالات متحده امریکا مبنی بر خصوصی‌سازی جنگ افغانستان، انتقاداتی را در داخل کشور نیز برانگیخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا