آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

طالبان تا زمانی‌که در پاکستان پناهگاه امن دارند به پروسه صلح نمی‌پیوندند

«جیمز کننگهم» سفیر پیشین ایالات متحده در افغانستان می‌گوید تا زمانی‌که طالبان پناهگاه امن در پاکستان داشته باشند به پروسه صلح نخواهند پیوست.
آقای کننگهم به تازه‌گی در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها، بر مشروعیت حکومت افغانستان تاکید ورزیده و گفته است که هیچکس طالبان را منحیث یک حکومت مشروع در افغانستان به رسمیت نخواهد شناخت.
سفیر پیشین ایالات متحده در افغانستان در اشاره به استراتژی دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا گفت که این استراتژی که مدت کوتاهی از آن سپری شده است می‌تواند مسیر به سمت پیروزی را مشخص سازد که آن ختم جنگ از طریق راه حل دیپلماسی است.
در حالی که آقای کننگهم طالبان را به مذاکرات صلح ترغیب کرد، طالبان در پیام عیدی خود بار دیگر خواهان مذاکره با ایالات متحده گردیدند نه حکومت افغانستان.
آقای کننگهم در پاسخ به این که آیا لازم می‌داند که ایالات متحده با طالبان صحبت کند گفت: «من شخصاً فکر می‌کنم که ما باید با آن‌ها صحبت کنیم، ما نقش واضحی را در افغانستان ایفا می‌کنیم، ما باید به طالبان واضح بسازیم که آن نقش و بینش ما برای آینده چیست ولی نه به سطحی که ما در عوض حکومت افغانستان اینکار را بکنیم.»
این در حالی است که حکومت هفته گذشته به نیروهای امنیتی دستور داد تا از ۲۷ رمضان تا روز پنجم عید فطر در جنگ علیه طالبان آتش‌بس کنند. گروه طالبان بعد از اعلام آتش‌بس دولت گفت در سه روز عید آتش‌بس می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا